trying to be..

födelsedagen var magisk. Helt magisk tack vare min underbara man. Jobbade förmiddag. Och på kvällningen kom Sambon hem med två stora paket. Det ena var en bok från svärföräldrarna (vill börja läsa den men får ingen tid) det andra paketet innehöll en träningsväst från arrakoutdoor från Martin ♥ Hur nöjd som helst. Vill börja använda den nu men får vänta till i vår då vädret inte tillåter :) Det blev en mystisk resa in till Uppsala där han envisades med att inte tala om var vi skulle och vips så satt vi inte på Domtrappkällan med menyerna i handen. Helt lyrisk över att se hur mysigt och magiskt det var där inne.. maten var också jätte god men försväntningarna var skyhöga och maten nådde inte riktigt dit upp. Super mysig kväll, tack min fina ♥
 
Jag känner mig varken äldre eller klokare för er som undrar, det är bara siffrorna som ökat och sen återgick allt till det vanliga igen.
Har nött på med lösträningen med Freja, igår var vi till Herrgården och lekte läänge. Hon höll fin koll på mig och höll sig lagom nära. Idag åkte vi upp till Aspo och tränade. Nu "väntade jag ut henne lite" jag latchade inte lika mycket som jag gjorde dagen innan jag gav henne lite andrum och chansen att välja och då blev det själklart en massa bus. Det kändes som att hon höll sig till mig eftersom att det händer en massa spännande saker hos mig. Jag hittar mycket roligt på marken, pinnar/kottar/löv. Jag springer runt träd, upp på klippor kastar godis och vips så kom en leksak fram. Som Reino tjatar om.. en resurs för hunden. Kanske är det det jag börjar bli.
Gick ett spår efter lösträningen som inte gick lika bra, hon jobbade på fint men vid en klurighet, (ett dike där jag valde att gå längst med diket en bit och sedan över) virrade vi bort oss men Freja hittade slutet väldigt bra :)
 
Börjar se lite hopp med Akassan igen. Tydligen så räknas timmarna från mina andra jobb nu ändå.. så nu har jag mailat och smsat en massa chefer och håller tummarna för att jag får min arbetsgivarintyg så snabbt som möjligt!
Jag kom inte in på behandlingsassistent utbildningen jag sökte.. 300sökanden. Men det är bara satsa nästa gång de söker igen!
Nu ska jag förbereda middagen innan mannen kommer hem. Nu blir han hemma lite mer när mustangen äntligen är lackad :D


 
Tänkte avslutat med en film från filtträningen men jag hittar inte den nu :/ Det får bli en annan gång!
Kommentarer
Hanna säger:

Glad att du fick en sån fin födelsedags kväll :) Du är grum som kämpar med lösträning!! Ge inte upp :)

2012-11-13 | 18:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback