Vilja

Min vilja är sjukt stark. Jag vill så himla mycket och önskar att något kan gå min väg men fan vad trött jag blir på att jag dels måste ha ett rejält bagage med tålamod och sen att det ska ta en sån förbannad tid. Hur länge har vi tragglat med lösträningen jag och Freja?? Påtok för länge. Så fort hon är lös jobbar vi på inkallningen.ibland går det så jäkla bra att jag har lust att krama ihjäl henne..  Ibland går det käpprätt åt Hvete.
 
Ut till klubben idag och la ett riktigt skumt spår. Ny mark och jag visste inte riktigt hur det såg ut längre fram många svängar och böjar osv men Freja gick spåret riktigt fint. Markerade pinnarna ganska dåligt.. men helt ok för att vara ett skumt spår ;) hahah Fick springa med linan i släptåg till bilen..och leka med bollen som låg gömd i slutet på spåret. Lycklig tjej ♥ Lyssnade bra gjorde hon också. Sen tog jag ut henne på planen för att köra kontakt träning, gick kanon bra.., hunden lös. och Lyssnade! belönar henne efter en stund med bollen och hon får frispel och vägrar komma.. ropa ropa ropa.. sa till på skarpen, var glad, ignorerade men hon låg där i gräset och flinade åt mig med bollen i munnen... den lilla....! Till sist kom hon, och vi tränade på igen igen och igen.. sen får hon för sig att dra iväg på frispel igen.. mamma mia vilken enveten hund!!! Nåväl.. avslutade med två fina "lekinkallningar".. (kastade bollen och hon kom tillbaka med den när hon hämtat den)
 
Så vi avslutade ju bra.. men att man alltid ska behöva bli så jäkla förbannad på henne den lilla sprallapan! tur att hon är så söt, då kan jag ju inte vara sur på henne. :P haha
 
Blir ju inte direkt bättre med självkänslan när ett jäkla äckel ska påpeka vad jag gör för fel med min hund. När hon är hos han beter hon sig aldrig så bla bla bla.. Nä det vet jag väl!!! "Hon måste ha respekt för dig" "du måste sätta henne på plats" Men det är faktiskt min hund. MIN HUND. Jag gör hur jag vill och det jag tror på! Strax innan jag skaffade Freja kom jag återigen in i hundvärlden på riktigt, började gå kurser och tränade flertalet gånger i veckan med många olika hundmänniskor. En sak jag verkligen lärt mig.. (ursäkta mig nu) men hundmänniskor är bland det äckligaste folket som finns.. Snackar så jävla mycket skit och trycker ner alla i dess sikte. Är inte min hund precis så som den människan vill att den ska vara så är det fel på både mig och hunden. Tränar jag min hund annorlunda än vad någon annan gör med sin hund så gör jag fel. Tänk att det verkligen är så!!
Jag ska leva med mina hundar. Jag ska trivas med dom och därför uppfostrar jag dom så som jag vill.. kom inte och säg att det är synd om mina hundar för att de inte får ligga i sängen.. Säg inte heller att jag är dum mot dom när de inte får sitta i mitt knä när jag äter. Kom inte och säg att de leder vår flock bara för att de går ut genom dörren först och rastar mig på promenaderna.. ;) Det är mina hundar! Och dom är inte perfekta.. precis som mig. Jag har vissa problem med mina hundar som jag grubblar på så jag blir gråhårig utav det.. fått massor med tips men ibland så funkar det inte.. men snacka inte bakomryggen på någon för ni vet inte hur dåligt den människan mår över detta. Ni har ingen som helst jävla aning. Gå fram till människan och fråga hur det är istället. Men det vanligaste i hundvärlden är tyvärr att folk gottar sig i varandras problem. Hjälp varandra istället för en dag hamnar du där och då skrattar du inte längre. Faktiskt. Självklart kan jag tycka att en hund är dryg och skit störig.. men det är ju inte mina bekymmer. Det är ju ägarens! Det som inte fungerar för mig tex att en hund ylar så fort den är ensam hemma kanske funkar perfekt för någon som bor på landet och vill skrämma bort tjuvarna. Att någons hund inte är rumsren kanske inte spelar någonroll för den för den hunden bor i en hundgård.. förstår ni? det som passar mig passar säkert inte dig.  Är det som med hund att ha barn ska jag aldrig skaffa barn. För jävlar vad dåligt man mår när folk trycker ner en! 
 
 
 
Kommentarer
Hanna säger:

Jag blir så stolt över dig när jag läser! Stå på dig, du kommer att lyckas det är jag övertygad om.!! <3

2012-11-05 | 22:17:08
Sofie säger:

Tänk vad lätt de varit om det fanns en universal lösning på alla problem. Men när alla har olika hundar och olika mål (!) så är det inte helt lätt. Man får plocka det bästa och det man tror på o testa. Sen hoppas det funkar på det man har i snöret! ;) men håller med om att det är onödigt mycket skitsnack inom hundvärlden!

2012-11-06 | 06:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback