När det plötsligt slår en...

Dagarna tickar på och jag fortsätter mitt letande mot "dröm"jobbet. Idag har jag tillbringat dagen på arbetsförmedlingen i Uppsala på seminarie med inriktning Restaurang och Hotell. Flera olika företag var där och berättade om vad dom letar efter för folk samt gav en tips på hur man ska svara för att sticka ut ur mängden. Jag lämnade in Cv till Arlanda där dom sökte mycket folk. Sen kom ena tjejen från en krog i Uppsala fram till mig och sa att hon ville prata med mig. Enligt hennes magkänsla var jag den dom sökte (!) Lämnade mitt Cv dit också och hon ringde upp precis när jag satt mig på bussen påväg hem och ville träffas på Torsdag. Nattjobb är väl inget jag har någon bra uppfattning om, men just i min kostym får jag inte vara kräsen. Och vad har jag att förlora? 
 
Klubbmästerskap på klubben i Söndags. Fullrulle heladagen och Leona fick tävla i Rally, Lydnad, agility och en skoj tävling. Gick inget vidare i varken Rallyn eller lydnaden men efter agilityn var hon på g och körde skojtävlingen klockrent! Hon var väldigt trött efter den dagen! Freja har börjat löpa och fick därför inte vara med.
 
När tävlandet var över och allt var klart för hemgång lät jag hundarna springa av sig lite i inhängnaden. Och vips så rök dom ihop. Vrålar till och Leona lägger av och viker undan, men Freja (den jäveln) vägrar ge sig och går på igen igen igen. Slog till henne med kopplet så jag fick iväg henne en bit sen var det bara att brotta ner henne. Där satt jag säkert i 2minuter. Men min mongo schäfer och stackars Leona som höll på att baja i brallan så som jag vrålade på dom. När hon ger sig då ska la fan Freja lägga av. Hatar att jag inte kan bryta Freja när hon blir så jäkla blockerad av stressen. Varför lyssnar hon inte på mig och vad fan gör jag för fel??? Jag blir tokig.
Leona.. stackars lilla Leona som försöker vara duktig men har en så långsynt lillasyster som vägrar ge sig.
 
Jag känner igen det tillståndet Freja hamnade i, det är precis samma när hon ser en katt eller en ekorre. Hon blir helt blockerad. Ser inget. Hör inget. känner inget. Hur fan ska jag bryta henne? Nåväl.. allt är ju som vanligt så fort båda lugnat ner sig och slappnat av. Dom är hur bra vänner som helst annars, ligger och brottas på golvet, sover med varandra. Promenerar med varandra.
 
 
 
 
Kommentarer
Pernilla säger:

Vad spännande med ett nytt jobb! Lycka till :) Trist med hundarna men det är väl lite mycket nu i löptider kan jag tänka mig.

2012-10-23 | 19:12:36
Bloggadress: http://www.xpernillax.blogg.se
Hanna säger:

Vad kul om du får det nya jobbet!! Super bra ju :) Jobbar du nätter får du ju dagtid och ljust med hundarna :)

2012-10-23 | 22:33:02
Pernilla säger:

Jättetråkigt med ihoprykningen. Det tillståndet du berättar om är nästan som när vi möter grannarnas hundar. Och jag vet att Sippan är den som inte ger vika när det blivit bråk på hemmaplan. Det är tråkigt när det händer, säkert löpet men aldrig kul. Du verkar ha löst det bra sedan. Hur gick det när du släppte dem samman igen?

2012-10-24 | 13:10:13
Bloggadress: http://hedeforsenssippi.weebly.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback