spårskog och syskon mys!

Helgen har tillbringats i Knivsta.. staden jag inte besökt sen jag och mina vänner var där med blommor och gråt. Tungt.. många tankar och jag önskar så att du fanns kvar så vi hade kunnat träffats. Saknar dig så innerligt, och du fanns i mina tankar hela helgen ♥
Helgen var kanon bra. Freja skötte sig exemplariskt (nästan;) ) På Fredagen var det teori och sent på kvällen började jag rulla hemmåt och blev påminnd om att vinter däcken snart borde åka på! Upp tidigt på Lördagen och la två kanon spår till Freja. Hon var så jäkla duktig!!! Otroligt vad hon (och jag) lärt oss. Uppletande.. njaa det gick väl sådär.. och budföring som hon också satte som en klackspark!
Instruktören för helgen var kanske inte i min smak. Hon var.. annorlunda. Jag börjar bli så fruktansvärt irriterad på att folk som inte känner varken mig eller min hund ändå ska gå på mig om hur jag tränar min hund. Och denna gången sa jag till (guldstjärna till mig) När vi skulle köra uppletande använde jag lina på Freja eftersom jag fortfarande är osäker på om hon kommer in till mig. Inkallningen är fortfarande inte 100 och därför vill jag inte äventyra detta så att hon gör fel och vi måste börja om på ruta ett. Skickar ut henne i rutan och hon springer ut och hämtar föremålet, tillbaka in stannar hon och tvekar. Jag kallar på henne igen och hon fryser till. (ska jag.. eller ska jag inte..) då börjar instruktören också locka på henne och även de resterande 3st i gruppen. Jag blir förbannad och så säger hon att jag inte ska bli sur på Freja. Då talade jag klart och tydligt om att jag inte är ett dugg sur på Freja utan på dom. Stackars Freja vet väl inte vem hon ska komma till om det står 5personer och ropar på henne!!! Gah.. sen talade hon om för mig att jag borde träna på att byta leksak med Freja, då kommer hon komma mycket lättare.. även där talade jag om för henne att det inte handlade om ifall hon hade en leksak eller inte. Vill hon inte så vill hon inte. Hon har inga problem alls att lämna saker, det är inte det vi jobbar på. Det har dock underlättat mycket när vi började träna så men nu handlade det inte om det.
Som sagt.. jag och denna instruktören passade inte så bra ihop. Nöjd med dagen var jag iaf!
Söndagen var vi ut i skogen igen. Jag bröt Frejas första spår då hon inte alls var fokuserad, (troligen trött sen dagen innan) Sen la vi ett åkerspår då instruktören ställde sig bredbent övet Frejas spår.. (hon menade på att Freja skulle klara detta) Skickar på Freja i spåret.. hon stannar till vid instruktören, kollar av henne, kolla om hon kan gå på sidan av henne men eftersom linan spändes då så gick Freja rakt i spårkärnan under instruktörens ben! :D det ni :)
Lyckad helg trotts några duster med instruktören och jag klarade min spårutbildning vilket innebär att jag nu får hålla prova på dagar i spår på klubben!
På söndag kväll åkte jag och Freja till min kära syster som nu flyttat till egen lägenhet och mös med henne lite. Kanon fin lägenhet, även fast inte jag skulle bosätta mig i Södertälje kanske ;)
 
Min älskade syster, du betyder så mycket för mig ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback