Fyverkerier

Mycket hund har det varit på schemat nu, och mycket lär det bli. Är jobbtimmarna få är hundtimmarna maxade. I Torsdags satt jag ihärdigt vid datorn och väntade på röntgen resultatet, tror jag kollade omkring 10ggr underdagen. Inget svar. På Fredagen när jag kollade min telefon en snabbis på jobbet hade jag många missade samtal och ett par härliga Grattis Sms.. konstigt nog förstod jag inte riktigt vad de grattade mig för. Ringer upp min kära vän Hanna som säger att resultaten kommit in på Skk och att lill Fräsan har A höfter!!! Just i den sekunden viste jag inte var jag skulle ta vägen. Glädjen var enorm, jag ville skrika, vilket jag gjorde lite halv högt. Ringde upp Martin och meddelade nyheten och tårarna rann! Tänk att man kan bli så glad över en bokstav!!!
 
Födelsedags firande för pappa hos pappa på Fredagkväll. Mycket mysigt, dock hoppade Freja över staketet 3ggr!!! hos pappa och tog en egen promenad, tack och lov bara precis utanför hans inhängnad.. men ändå! Lill stumpan kunde heller inte sova något vidare på natten. Bus, lek stoj och stim det ville hon hålla på med. Värsta natten med henne under hela mitt liv! Tror det mest beror på chihuahuorna som Freja mer än gärna vill lägga beslag på. Hon älskar dom verkligen. Hon kan leka med dom i timmar! På lördagen kom Hanna över och vi tog en fika hos mig innan vi begav oss ut till klubben för att träna hundarna lite. Så himla roligt att se hur långt hon och Teja kommit! Freja bestämde sig för att inte kunna ligg.. och jag fick en hel del bakläxa som jag nu ihärdigt försöker träna bort.. haha
 



Första bilderna in action på mig och Freja -Tack Hanna som agerade fotograf :)
 
igår började även en mixkurs på klubben som jag valt att gå med båda tjejerna eftersom den innehåller både Rallylydnad (Leona) Spår och lydnad (Freja) Igår var det dags för rallylydnad och Leona var så himla mycket i gasen!! Hon tyckte det var super roligt och följde mig väldigt fint. Sen var hon helt slut. Blev ett kort tränings pass för Freja med "uppmärksamhetsträning" Klicka så fort hon tittar på mig och berömma mycket. Sen testade jag även att Berömma när hon var hos mig (då lekte vi) och när hon gick från mig blev jag passiv. Gjorde ingenting.. Tog långtid första gångerna men sen började hon komma oftare till mig och då belönade jag med en massa lek!! Tror du det kan vara bra att träna så Hanna? Du som sett oss live ;)
 
 
 
 
Kommentarer
Hanna säger:

Det är perfekt!! Belöna med roliga belöningar, inga händer i ansiktet ;)

2012-09-10 | 12:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback