Hedeforsens Kobra.

Att tuffa ner i mellan 70-90km i timmen, med en tung jäkla husvagn släpandes efter bilen. Hjullager som börjar ge sig och självklart även kopplingen. Men bilen höll och vi har fått ta oss upp och ner till göteborg utan några skador :)
 
Blev en kort visit hos mamma och lillasyster fredag-lördag, blev mest sovtimmar men vi hann med frukost och hundpormenad! På Lördagen tog vi bilen ner till kenneln, Gps:en visade en skit konstig väg, så 1mil guppig grusväg så var vi framme sen! haha.. Valp mys med 3veckor mysiga korv valpar, fika och mys i hundstallet sedan sängen. Blev tidig uppgång på Söndagen för att gå på Mh hela dagen.. Freja blev först ut av vår kull, inte direkt planerat eftersom vi hade start nr 7 men ingen annan hade typ kommit (vilket troligen var bra eftersom nerverna inte hann i kapp mig ;) ) Hon hälsade riktigt fint på testledaren, och uppskattade leken mycket. Känna och klämma var inte heller något problem. Lade sig ner och käkade gräs när spökena kom, men hälsade fint på dem när jag kopplade lös henne. Avståndleken var super rolig! Dumpen skällde vi på, den var skit skum men inga problem att hälsa på den när matte satte sig vid den. Skrammlet var hon framme vid och nosade på redan innan det tystnat. Passiviteten kissade hon på och nosade runt lite, skotten var inte ett dugg intressanta. Lystrade lite när det var under passivitet men visade inget större intresse.
 
Underbart fint MH enligt mig, ingen som helst kvarstående rädsla och hon verkade väldigt självsäker och lugn i sig själv -enligt dommaren en kanon hund!
Alla syskonen var i princip lika på banan, det var en som stack ut som jag såg, visade lite mer rädsla än de andra och lite agg mot spökena.. men även där försvann rädslan fort!
 
Lycklig till tusen åkte vi sedan mot veterinären, sprutan och röntgen. Totalt ovetandes drar Freja in oss på veterinär stationen.. haha! Får den lugnande sprutan och trillar ihop i en skön sömn. Röntgen gick bra, dock är det troligen B på höfterna.. möjligt ett C på ena höften, får helt klart veta på Torsdag. Armbågarna såg felfria ut! Tårarna rann och Kennelpappan sa att jag då inte alls behöver gråta, inga pålagringar syntes vilket innebär att jag inte kunnat göra något för att förhindra detta. Men det är klart man gör det, man vill ju ha det bästa för sin bästa. Men B är inte heller illa pinkat, bara hålla tummarna för att det INTE blir C..
En däckad hund och en uttråkad hund in packade i bilen, husvagn på och så började vi puttra hemmåt igen.
 
Bra och lärorik helg som vanligt. Tack till en underbar kennel, kunde inte valt en bättre!!
 
Kommentarer
Pernilla säger:

Vad roligt att det gick bra! Höfterna kommer se fina ut, oroa dig inte :)

Ja, tänkte på det därmed bloggen, kan titta lite hur man kan göra :) Om inte annat har jag en sambo som är är grym på sådant.

2012-09-04 | 11:33:30
Bloggadress: http://hedeforsenssippi.weebly.com/
Anonym säger:

Jag är så himla glad för ert MH :) Vi håller tummarna för höfterna nu med :)

2012-09-04 | 17:37:59
Anna säger:

Underbar läsning, blir till att få höra mer på torsdag hoppas jag när jag kommer hem! Klart det inte blir C, Det där löser sig!

2012-09-04 | 22:20:36
Hanna säger:

Varför blev jag anonym..?

2012-09-06 | 22:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback