ohälsosamma jag.

Efter att ha tillbringat det mesta utav förmiddagen (läs hela förmiddagen) på datastolen med ögonen djupt försjunkna i olika bloggar m hundträning, jobbanonser och utbildningar, tog jag mig i kragen och bilade över till Elisa för en kopp kaffe och en massa hundsnack. Påväg hem blev det ett stopp vid Olandstraktens BK för lite träning, Tänkte bara strosa med Freja lös och belöna kontakttagningar men eftersom det (Tur i Oturen) var en kvinna där och tränade fick det bli koppel promenad runt på planen med massor av beröm när lill tjejen kollade på mig! Efter en stund släppte hon knappt kontakten och jag tog mig ner till agilityplanen som är lite avskilld och släppte Freja lös. Belönade med bollen men kastade den aldrig. Kampade lite snabbt och lossade fint. Hon höll jätte fin kontakt med mig och så fort hon tappade intresset för mig bytte jag helt vanligt, sakta och fint riktning och började gå åt ett annat håll och när hon kom fram blev det ett riktigt kalas. Tog en sväng i skogskanten också och hon skötte sig fint.
 
Leona rejsade runt på hela planen så att fläsket fick sig en rejäl åktur! Måste.banta.hunden.Två flåsande hundar senare är vi nu på hemma plan.
Hanna: inga händer i ansiktet idag :D
 
Förra året!
Kommentarer
Hanna säger:

Braaaa :) Hihi.

2012-09-11 | 08:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback