Take me out!

Älskar att vara ledig mitt i veckan. Nästan inga människor ute och hundarna får all tid och omtanke helt för sig själva.
Blev varsitt spår i morse. Leona var helt tokig och jag fick verkligen ligga i att bromsa annars hade jag nog varit på andra sidan jordklotet nu ;) Fint arbete och hon uppskatade dosorna i spåret. Freja jobbade på med bra fart och vill fortfarande hällre fortsätta spåra än att mys-mumsa i spåret. Nåväl, hon jobbade på bra! Lydnad med lillFräsan blev det sen och hon är helt jäkla otrolig. Sjukt rolig hund att träna med. Hon är super duktig men det märks att jag måste träna henne oftare och vara lite mer konsekvent. Vi avslutade med en koppelfri promenad i skogen. UNDERBART. Hundarna höll sig till mig och när det var dags att avsluta promenaden och hoppa in i bilen följde båda med helt frivilligt! Freja har blivit så duktig på det.. 4ggr nu som jag inte behövt bråka med henne och bli sur bara för att hon ska hoppa in i bilen! Framsteg gillar vi :)
 
Hittade godis på en sten!
ursäkta bildkvalitén men det snöade som fanken ute!
 
Nu öser snön ner från himlen, då passar jag på att köra ett varv med dammsugaren och förbereder mig inför ett lydnadspass ikväll, har jag tur kanske Martin hänger med ut och vill fota ;)
Kommentarer
Hanna säger:

Förstår att Leona uppskattade det!! Väntar på en inbjudan att få se Fräs och Jackpots lydnads debut tillsammans i vår...

2013-02-06 | 17:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback