att diskutera med ett djur

idag har det inte blivit så mycket promenader för mig och hundarna. tog två rundor med dom när jag var hemma mellan jobbpassen. innan vi klev utanför dörren tog jag en rejäl diskussion med Freja. talade klart och tydligt om att ifall hon inte sköter sig så blir matte arg.. och det vill vi ju inte. Och konstigt nog skärpte hon till sig och betedde sig ganska vettigt på promenaden! thank You! Ska verkligen försöka sluta vara en sån fjantig matte som låter dom bete sig lite hur dom vill, bara för att dom vill. Det straffar både dom och mig i längden! Suttit och spunnit på vad jag ska hålla för kurser till våren och tror att det här verkligen kommer bli ett kanon år!! Snart är det hemgång och då ska jag äntligen då dunka huvudet i sänggaveln!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback