med och motgångar.

Tog bilen till crossbanan där det självklart var fullt med crossar denna fina dagen. Bilar vidare för att hitta en plats inte allt för nära vägen där vi kunde öva lite lösträning. Slutar med att jag kört en mil och ändå hamnar jag på IP ca 2min hemmifrån.. jaja.
Plockar ut schäfern som börjar jobba skit fint och sen bara.. pfft. struntar i allt och vill bara leka (?) Bajshund! Lyckas få tillbaka henne och kopplar henne för lydnadsträning där linförigheten var i fokus. Jobbade på sjukt jävla bra, svängarna var grymma och hon hade bra tempo hela tiden. Kör lite platsligg (som nu blivit en daglig träning) som hon gjorde galant! Kopplar lös henne och leker med pinnar och snö och har skit kul. Stoppar in en liiite tröttare schäfer i bilen och tar ut Leona som får springa runt och leta godis, jaga bollen och träna inkallning med störning. När jag kallar in och hon kommer mot mig kastar jag iväg bollen och hon (ska) fortsätta mot mig där hon får sin belöning.. Det gick faktiskt ganska bra ;)
Kommer tillbaka till bilen och ska stoppa in Leona.. och Freja har då roat sig med att inreda taket. Slitit sönder innertaket på sin sida... Detta gjorde nästan att jag helt serriöst började grina. VARFÖR ska hon göra SÅÅÅÅÅÅ. va??? Finns ingen jävla anledning att plocka bort taket.
 
Samtalet till min kära sambo (hans bil) blev väldigt suckande. jaja.. jag får väl helt enkelt köpa en ny bil.. börjar väl bli dags nu med tanke på alla skavanker den där bilen samlat på sig under åren. Dock välkomnar inte ekonomin ytterligae en utgift! F.U:C:K
 
Hunden jag älskar och hatar mest!
Kommentarer
Sofie säger:

Trist att hon har sönder bilen. Kanske ska sitta i bur framöver ? Antar att hon är lite avis på Leona om hon är ute? O dessutom lite uttråkad i bilen? Tråkigt me utgifter. Eller så får bilen vara just hund bil ett tag till.

2013-01-04 | 19:13:33
Pernilla säger:

Men fy vad trist med taket... Säger som Sofie, hon ville nog visa att hon inte var helt nöjd med att Leona fick träna. Flame blir också crazy när jag tränar med en annan hund. Dessa uppmärksamhetskrävande små "monster" ;)

2013-01-06 | 19:44:38
Bloggadress: http://www.xpernillax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback