Babyboom

Jag har försökt skriva ett långt jäkla inlägg flera gånger men på något vis lyckats klicka bort det 2gånger nu.. skit samma.. I Torsdags träffade jag en skummis som började prata om att han så gärna ville ha barn. Han förklarade att männens spermier håller sig unga och fräscha länge medan kvinnorna borde skynda sig på för äggen åldrar sig lika fort som kvinnan. Och jag var då tvungen att skynda mig nu för när man når 40år är det försent.. Jag intygade att jag hade en bra bit kvar till 40 och att jag skaffar barn när jag vill...
 
Idag fick jag ett sms "Är du gravid nu också?! Du har lovat att berätta"
Lugna ner er gott folk. Ni måste lära er att alla inte har samma planer för sitt liv. Att bara för att man är vänner vill man inte gå i varandras fotspår. Bara för att hon har köpt ett par såna skor måste jag springa och köpa ett par såna också, bara för att hon skaffat barn så måste jag också göra det. Jag menar inte att det ena eller andra valet är rätt eller fel för det finns inga såna. Det finns inget rätt eller fel i att välja när man vill ha barn. Det handlar om rätt tidpunkt i ens eget liv. Det ska passa de som ska få barn, inte alla andra.
 
Tydligen är det då så att har man haft samma partner länge, har bil, hund och köpt hus så väntar alla på det gyllene barnet. Som ett brev på posten ska det dimpa ner. Gärna innan man flyttat in också. Jag kan inte hjälpa att känna mig lite frustrerad att folk diskuterar när, om och ATT jag ska ha barn... Kan jag inte få lov att bestämma det själv?
 
För det första vill jag påpeka att jag bara är 24år. Jag har haft samma sambo i 8år, hund -check Bil -check. Och vi har precis köpt vårat första hus. Vi har inte ens flyttat in. Bara för att det är så, så betyder det inte att man MÅSTE skaffa barn på momangen, det kanske i själva verket är så att vi inte alls vill ha barn.. Skulle det vara konstigt?? Vi vill ha barn men inte än och jag tänker inte lägga ut på facebook om när vi är redo att skaffa barn eller när jag precis fått veta att jag blivit med barn. Jag är inte en sån typ. Men det är fortfarande inte fel att vara sån.
 
Jag vill hinna med en del i livet. Hinna se flera olika länder, jobba, kanske plugga. Ha ett fast jobb tillräckligt stort hus och sen någon gång kan jag skaffa barn. Sen är det inte skrivet i runor att si och så ska det bli. Det kan ju hända att det bara blir och då lär ni inte heller få veta det innan jag vet.
 
Så.. kan alla snälla sluta prata om mina ruttna ägg och mina gravidplaner så jag kan fortsätta utforska världen...
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback