Planering av pojke till min flicka.

Man börjar med utseendet, kikar på höfter armbågar, jobbar vidare mot mentaliteten, veterinärdata, bilder och googlar sönder en stackars hund för att få ut mesta möjliga info, när det gått så långt att man hittar den "rätta" Så kommer man till det avgörande, om ägaren vill para sin hund... gah.. det är svårt att få alla pusselbitar att passa oftast tar det stopp redan vid höfter.
 
Det handlar ju inte bara om hur hunden är på papper. Jag vill att allt ska stämma in i minsta detalj. Är han trevlig, uppfostrad och mysig.. Det betyder också en del i sista skedet. Man kan inte bara para med vilken hund som helst utan att veta vad det är för en hund. Eller om i själva verket hunden är knas i bollen och vallar bilar, jagar barn eller skäller/ljudar så man får tinitus. Nä en sån pojke vill vi inte ha.
 
Om Freja själv skulle få välja så tror jag hon hade valt en framåt grabb som gärna tar för sig. En påhittig och har energi så han orkar hänga med i hennes tempo. En grabb med lite go i och som inte är skraj för små grejer, vågar ta för sig och synas.. men inte höras.. jag tror att hon skulle vilja ha en jaktdriven herre som hänger med henne djupt in i skogarna efter ett djur som helst är större och snabbare än dom men med rätta tekniken kan dom fälla det på mindre än 5kilometer. Någon som gillar att skita ner sig men som inte gillar att plaska runt i vattenpölar. En cool och stabil grabb som inte behöver spela tuff. Men han behöver en stor dos humor.
 
Jag och Freja har inte helt samma åsikter om vad som är den lämpligaste fadersgestalten till första kullen.
 
Svårt att välja vem som ska bli fadern till sin hunds valpar.. det är inte så bara.. Det är långt ifrån bara. Det är bara en liten bit av hela projektet..
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback