Hen

Här om dagen blev jag kallad Hen. Jag blev otroligt chockad och fundersam.. kränkt? ja kanske. Jag kände mig väldigt konstig efteråt.

Syns det inte att jag är tjej? Ser det ut som att jag inte känner mig som en tjej. Innefrån och ut, från höger till vänster och från topp till tå är jag en tjej. En hon. Med ett o i mitten. Inget annat. Jag står för det och trivs med det.

Alla får kalla sig vad dom vill, alla får känna sig som vad dom vill. Men jag kan ändå inte tycka att det är ok att gå runt och Hena vem som helst. Jag talade också om det för den människan att jag faktiskt är en Hon.
Det kanske var en artighet grej från dennes sida.. men jag blev väldigt chockad.


Kalla mig tjej, kvinna, kärring eller Hon. Någon Hen är jag iaf inte.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback