Hundraprocent hund!

Min kära mamma och andra långväga vänner säger att jag borde uppdatera bloggen lite oftare. Jag kan nog hålla med om att den varit fruktansvärt seg nu ett tag men de få 24 timmarna på dygnet räcker helt enkelt inte till.

Jag och Freja har fått tid till patrulleringen i sommar, känns lite både och. Ganska skönt dock att nöta in basen ordentligt tills det är dags. Tills dess jobbar vi på med lydnaden. Apporteringen börjar ta form nu och jag hade ett ruggigt bra pass idag när jag fullföljde hela kasta-apport- lämna av-- momentet. Kändes guld för själen! Freja har en äganderätt på föremål vilket jag vägrar acceptera. I vissa fall funkar det bra att byta byta tycker jag men i andra fall så får jag finta henne och va smartare. (med hjälp och tips från vänner ;)) Nåväl, sjukt nöjd. Och platsen börjar kännas tryggt. Att lita på Freja blir bara lättare och lättare.









Leona har kommit tillbaka från sin hormonstinna tid. Nu är hon piggare än piggast och gladare än gladast och skänker många härliga Skratt! Hon är helt underbar min fina blandras, och att se henne såhär gör mig lycklig ända in i benmärgen! Nu orkar hon med långpromenader och spåra igen!









Om ni vill följa oss på våra dagliga upptåg så får ni följa oss på instagram eller ringa annars får ni gott invänta nästa inlägg.
;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback