livet.

Rädslan att tröttna på något är enormt. Att tröttna på jobbet som man tillbringar så mycket tid åt. Hur gör människor som jobbat flera flera år på samma jobb, har dom aldrig svackor? Tröttnar dom aldrig och bara vill lämna allt. Byta jobb till något nytt och spännande.

Jag tröttnar väldigt fort på saker om det inte händer något nytt, om jag inte utvecklas och ställs inför nya prövningar. Samtidigt som jag vill ha tryggheten.

Det viktigaste av allt är nog att ha en rik fritid. Jag pratar inte rik som i pengar, utan en fritid som förgyller dagen. Som man längtar till.

Jag älskar min fritid. All tid med hund är guld. Utvecklande, Spännande, framåt och bakåt, upp och ner. Energikrävande men ändå så energigivande!

Hundarna tar fram så mycket känslor i mig som jag nästan aldrig annars känner. Inte på samma vis. Mina hundar tar upp mycket av min fritid. Men även klubben. Söker jag en hundfri zon så tar jag mig till en restaurang eller sätter mig ner och pysslar. Det finns så mycket som livet erbjuder så man behöver inte fastna. Vill man så hittar man fort livets guldklimpar.

Värdera livet och gör bara det man känner för. Det man vill. Och visst måste man jobba för att få pengar, tak över huvudet och mat på bordet, men man behöver inte nöja sig med vilket jobb som helst. Hitta det som du vill göra, byt om du inte trivs och se till att dom 40timmarna du tillbringar på jobbet inte känns som ett måste. Utan som något kul och spännande. Nöj dig inte med det lilla när du kan få så mycket mer!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback