inredning

känns som att jag bor på platsbanken just nu, väldigt spännande, eller inte. Gör allt för att hitta ett extra/ heltids jobb men verkar vara helt hopplöst faktist, iaf för stunden. Orden "det ordnar sig" - vad menar folk när de säger så eller ord som "Det löser sig" - Helt meningslösa ord, alla vet vi att det löser sig tids nog, antingen kort eller långvarigt antingen bra eller dåligt, men på något vis så löser det sig. Jag börjar dock bli fruktansvärt trött på dessa ord. Jag tar dom inte till mig längre, jag har sökt jobb så jävla länge nu jag kan rabbla mitt cv och personliga brev utantill.. urs säger jag.

Jobbet ringde nyss och ville att jag skulle jobba.. Varför just idag, har massor inplanerat och jag har suttit hemma och tråkat i två dagar nu, i väntan på att något kul ska hända men just idag ringer dom, och blir sura för att man inte kan jobba. Ååhh urs säger jag bara.

Igår var jag iväg en sväng till körskolan, mötte svärmor och gav henne nyckeln hem till oss så att lilla Bärta fick åka hem, luncha med Martin och sen några timmar på Ikea, konstigt men tiden rinner bara iväg när man är där, man går och drömmer. Leker med tanken tänk om jag bodde här, en sån vill jag ha. myys. Handlade lite smått och gott och sen begav jag mig hemmåt. Det är min dag det. Och idag ska jag fixa här hemma så det ser någorlunda ut, ringa vårdcentralen eftersom min kost bestått mer av alvedon än av mat, har haft så fruktansvärt ont nu i två dagar så fasen om dom inte gör något åt det nu... då blir jag arg. Sen motionera Leona, stor handla, och laga mat :)

som sagt börjar tröttna på dessa tomma dagar, idag kommer min syster och hennes lilla familj hit, det ska bli kul. Sen i helgen är det stora stockholm som gäller :D nice, lite lycka i tillvaron!
Ha de!
Kommentarer
Pernilla säger:

Jag tycker inte heller om de orden, ploppar ut från allas munnar när det hänt något.. Och visst är det väl sant också att allt ordnar sig, men måste man få höra samma visa varje gång.. Haha :D

2009-12-10 | 11:40:08
Bloggadress: http://www.onetaste.se
Sofie säger:

Åhh vad jag längtar till helgen! Jag åker imorrn!! :D:D:D Kommer du en eller två dagar?(dåligt minne)

2009-12-10 | 13:39:11
Bloggadress: http://ekcaz.blogg.se/
linda säger:

hoppas ni får en bra helg!

och JA, vi får absolut ta en tjejkväll snart! kanske när grabbarna är i fjällen? ^^

2009-12-11 | 22:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback