"Canis familiaris & Homo Sapiens"

Jaa denna dagen har inte handlat om något mer än hund än så länge. Efter hämtningen av Petra så la jag mig återigen i den varma mjuka gosiga sängen och sov. Skönt. Vaknade strax innan 9. Ut med hundarna och sen drog jag och Leona upp till Herrgården och träffade Jenni och två till så tränade vi hund ett tag. Känns väldigt bra inför Lördag nu och jag har planerat hur jag ska värma upp innan tävlingen, Jag har planerat vad vi ska göra i morgon, om vi ska göra något och i så fall ska det bli på morgonen. Att man tränar lite ställande under gång och platsliggning för det är det jag är mest osäker på just nu. Och innan tävlingen ska vi nog köra några roliga Ställande under gång så jag får upp henne i tempo och att hon är på och vill jobba! Det tror jag kommer funka fint.

Konstigt nog så börjar jag känna att någon slags nervositet kommer krypande. Eller så är det bara för att jag är så nervös över att hon kanske börjar löpa. Men eftersom inte ens Xacko, jennis avelshane reagerar på henne så är det nog inte dags är kom vi fram till. "De är inte kört förens hon blöder" var Jennis kommentar till min oro, och ja visst är det så.

Igår åkte jag över till Hanna och Wille, tog en promenad med hundarna. Riktig höstpromenad, kyligt väder så man blev aldeles kall om kinderna. Mys♥ Sen följde jag med dem hem och kollade hur dom bodde. En jätte mysig liten 2a. Väldigt centralt men ändå så nära promenad stråken :) Jätte fint. Planerade att vi ska ses nästa vecka på en promenad hemma hos mig!

Nu ska jag springa till ica och handla lite god mat. Tänkte även köpa ett par "jacson wear" strumpor till som jag skrivit om tidigare och om det är någon som har förslag på varma men smidiga vantar/handskar så lämna en kommentar. För jag tappar snart mina fingrar!!!!


Jennis Boxrar - Jassa och Xacko.



Ligger och vilar inne i gästrummet medans jag sitter vid datorn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback