När självkänslan sviker.

jag vet inte vad jag ska göra längre. Har haft jätte svårt för att somna nu 4 nätter i rad. Tankarna bara springer iväg och landar på ganska obehagliga ställen. Sånt som man inte ska tänka, sånt som det inte finns någon anledning för att tänka där hamnar dom och långsamt tar dom sönder mig inne från och ut. Det gör ont, men någonstans mellan det onda och tills jag håller på att börja grina somnar jag, varje kväll, samma sak. Varför? varför kan de inte låta mig va? Jag har aldrig haft svårt för att sova, så när jag för en gångs skull har det så är det något som inte står rätt till.
Allt detta med jobb och vad jag vill bli gör mig galen, jag känner mig värdelös som inte har något jobb, inga pengar, inga planer. Och när jag känner mig värdelös, så börjar alla andra jobbiga tankar fram, och om jag tycker så om mig, vad tycker då alla andra om mig?! mina två hjärn-halvor sammarbetar inte något vidare bra. Den ena halvan säger att allt kommer att lösa sig medan den andra verkligen kämpar för att trycka ner mig. Det tar på krafterna, och varje dag känner jag att jag måste hinna med så himla mycket, inte sova för länge, se till att maten är klar tills martin kommer hem annars blir det ännu jobbigare.

Idag ska jag i varje fall ta mig till Arbetsförmedlingen för mitt första möte, det är kul, bra.. det som är mindre kul är att jag skulle ta med mig mitt arbetsgivarintyg och det har jag inte. För min förra chef får inte tummen ur att skicka det till mig, vilket kan leda till att jag inte får några pengar.. Tack, tack tack!   Har förklarat det för henne men det verkar inte som att det spelar någon roll. Blä.
Efter det ska jag till banken fixsa med lite papper och så. Sen blir det hem till svärföräldarna hämta bil och Bärta , hem laga mat, baka Dumlegrottor, och sen till brukshundklubben :) Mycket att göra och en bra avslutning på dagen!

Leonas svamp under tassarna börjar bli värre, kära nån, ibland ser det ut som hon äter upp hela tassen. Hon är på det hela tiden, slickar gnager. Jag säger till henne varje gång, men det verkar inte bli bättre ändå. Någon som har förslag på vad man kan göra för att få bort svampen? Jag har tagit vetemjöl på ett par gånger. Det suger/torkar upp fukten liksom..

NU ska jag fixa iordning mig för snart går bussen in till stan!

Kommentarer
Hannis säger:

Hejsan!

Allt är toppen med mig, fixar i huset, jobbar och myser med katterna. Hur är det med dig, vad bor du ? Gör. . osv.

Kram

2010-10-26 | 12:06:23
Bloggadress: http://johannasamuelsson.webblogg.se/
Pernilla säger:

Gud vad skönt att det inte bara är jag som inte kan sova om nätterna! Vi är bra lika du och jag ibland känner jag. 20-års kris kanske man kan kalla det? Vad vill man här i livet? Ush, stress av bara tanken!!

2010-10-26 | 19:02:29
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg
Hanna säger:

Vi får nog alla såna där jobbiga sömnproblem ibland.. Men jag kan trösta dig med att det går över slut nog. Du får sänka dina krav på dig själv! Vänd saker till det positiva istället. Jag kom på att du kanske kan höra dig för med fritids/förskolor om dom behöver vikarier! Det behövs jätte ofta och får man bara in en fot är det jätte bra! Du får komma ut hit när du vill om du vill komma iväg lite, det är ju inte allt för långt borta :) Kram

2010-10-27 | 16:20:17
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback