Kritik

Jag är inte dålig på att ta kritik. Att få kritik, både bra och dålig gör att iaf jag utvecklas och har chansen att se sådat som man ibland inte själv kan se. Speciellt i hundvärlden. Igår var det loppis på klubben, inte en allt för lycklad. Kom inte så många som vi hoppades på men så är det ibland. Gör om och gör rätt. Men vi var där och hade det trevligt. Hundarna sprang och lekte och hundpratet var i full gång. En tjej jag umgåts ganska väl med tidigare har kommit och visat sig vara en inte allt för trevlig vän vilket alltid känns surt.. "man tror man känner någon... " Hon börjar iaf återigen hon har gjort det förr uttala sig om hur jag tränar Freja. Att jag måste skärpa till mig och att jag inte kommer komma någonstans om jag fortsätter såhär. Ett samtalsämne från igår lät ungefär såhär.
Hon:"När ska du tävla med Freja då?"
Jag: "När vi är redo"
Hennes syster: "jag har anmält mig med min och hur länge har jag haft honom då?.. "
Jag: "mm"
Hon: "Tävlingsvana Lynn, det kommer inte av sig självt"
 
jaa.. allt jag kunde säga va, mm. Det suger. Jag brukar verkligen kunna sätta människor på streckbänken när de går mot attack mot mig men nää ibland tar det bara stopp. Dagens senario har utspelat sig om och om igen i mitt huvud och jag fattar inte hur hon kan vara så jävla taskig. Hon har ingen rätt och komma och tycka och påpeka om hur jag tränar Freja, hon har ALDRIG sett oss träna. Hur kan man då veta. Joo för hon vet. Hon vet hur jag tränar Leona och därför drar hon slutsatsen att jag gör lika med Freja. Men vet ni.. det är olika hundar. OLIKA: Därför går det inte att träna dom lika. Inte helt. Dessutom är Leona min första hund. Jag har gjort miljarder "misstag" med henne som jag tackvare att folk ger tips kunnat ändra detta och göra "rätt" med Freja. Men jag är inte annat än en helt vanlig människa i sina bästa år.. jag gör också fel. Men just det att hon inte sett oss träna och ändå kan påpeka hur kass jag är och hur mycket fel jag gör.. Det mina kära läsare gör mig sur. Ledsen. Och tydligen upprörd också. Jag brukar inte ta åt mig.. men jag gör visst det nu.
 
Nu har jag dock bestämt mig för att jag jävlarinamma ska visa henne. Faaan va det kommer svida i hennes ögon när jag och Freja går ut på banan och kör vårt race. så... nu är det hårdträning som gäller. Började morgonen med en sväng till Herrgården och tröttade ut Freja med kontaktövningar a la Hanna. Det börjar ta sig.. No hands! ;)
Lyckades tillochmed stoppa den lilla damen när hon ville ta sig ner i dammen och plaska, ett skarp nej och en jäkla massa beröm när hon vände upp mig! Leona fick köra igenom lydnad klass 1. Hon är duktig. Hon tycker det är roligare med kravlös träning hahah en massa finslip och tjafs förstår hon inte alls varför en så elegant dam som hon skulle behöva. haha. Nu ska jag bege mig till fotbollsplanen för att hjälpa en kompis med hennes rottisgrabb som börjat göra utfall.. får se om man kan ge en hjälpande hand. :)
Kommentarer
Sofie säger:

Förstår inte denna hets med att tävla så fort som möjligt och att andra människor ALLTID vet vad som är bäst för ens hund, tröttsamt!! ;-)
Jag tycker såhär: hellre gå ut och tävla med hunden när man känner att momenten sitter, att man har en bra teamkänsla, att tävlingsträning och störningar är väl intränat. Hellre gå ut och göra ett fint program om så hunden är 6 år, än att gå ut med en 1 årig hund och inget alls funkar, eller momenten bara är halvfärdiga. Det är ju roligare att titta på ett ekipage som gör ett skitsnyggt program än ett ekipage som travlar sig fram, eller hur? :-) Och som du sa, alla hundar är olika, hennes systers hund kanske har varit superlätt att träna medan Freja kanske har varit en utmaning? Det har ju dom ingen aning om!!
För min egen del tycker jag att jag haft alldeles för bråttom och tänkt helt fel, skapar bara en massa frustration att gå ut och köra ett långt program när man inte hunnit träna upp sig för det, och så blir man besviken sen, korkat.
Träna som du känner är bra och visa dom sen, men ha kul med din hund i första hand, så blir det bäst!! :D stå på dig!

2012-09-24 | 15:02:06
Bloggadress: http://sofiekans.blogg.se
Pernilla säger:

Vilken kass person!

Visa lite jävlar annama för dig själv och Freya iställlet för till henne, det vinner du mest på :) Och sluta umgås med henne, sådana snor bara energi istället för att tillföra och har massvis med problem själv. Keep up the good work,
Ps, jävlar vad snygg Freya blivit i sin vuxna kropp!

2012-09-24 | 22:46:11
Bloggadress: http://hedeforsenssippi.weebly.com/
Hanna säger:

Lyssna inte på dom! Att tävlingsvana inte kommer av sig själv vet vi. Men att dåliga tävlingar ger oss dåliga tävlibgserfarenheter kanske inte alla förstår... Och ska du då gå ut på en tävling innan ni känner er redo kommer det inte resultera i något bra. Du ska vänta tills det känns BRA så ni kan gå ut göra en fin tävling som du kommer känna dig nöjd med för att du gjort allt du kan för att förbereda er. Ni har många år kvar och gott om tid, och de åren ska vara roliga.!

2012-09-25 | 20:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback