tikar

Leona är känd som den dominanta tanten i vänskapskretsen. Hon spänner gärna upp sig i hundmöten, kissar över allt och alla, löper hon vill hon rida på andra, löper andra vill hon ändå para sig med andra. Nu på senare tid har damen rest på benet när hon kissar, precis som en han hund. Rätt upp och ner, utan att vingla, som den mest naturliga saken i världen, som om hon inte gjort annat. Detta har dock bara hänt två gånger som jag sett och jag brister ut i skratt varje gång.
Inte för att hon på ännu tydligare sätt visar dominans, utan just för att hon är en sån lögnare.
Leona är inte dominant när det väl gäller. Spänner sig den mötande hunden sig mer än henne, viker hon snabbt bort blicken. Hon kan utan problem umgås med andra hundar oavsett rang utan att börja bråka. Hon har bara varit i slagsmål med Freja och med pappas hund Cindy, alltid helt förståeliga bråk. Men så fort man ryter i så avbryter hon utan att tveka.

Jag ska aldrig säga aldrig och det tänker jag inte göra.. men hon är en riktig mes när det väl gäller. Därför blir jag så full i skratt när hon stolt och stadigt reser på benet och kissar! hahaha..




Min underbara galning till hund. Vad skulle jag göra utan dig?!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback