Träning med Marion.

Att träna med en människa som själv har en Schäfer i sin ägo, gör stor skillnad. Marion känner till rasen väl och även linjerna. Hon vet vilka punkter man ska trycka på och hur mycket jag kan pressa Freja innan det är dags att vila en stund.

Spåret gick inte alls bra, hon var inte koncentrerad på sin uppgift och missade därför två apporter. sista tog hon dock väldigt bra och hon var nöjd med sin insats ;-)

Fullproppad med tips och idéer om hur vi ska gå vidare i spår och lydnad, nu ska vi vila sen gäller det att göra som Marion säger. Jag vet att det kommer bli bra då, jag vet att det hon säger fungerar och det känns riktigt bra. Jag tror faktiskt att det här blir kanon! Nu blir det städning här hemma innan nästa pass lydnad med djuren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback