sjuk

i Måndags blev det en resa in till Uppsala med Mamma och Björn, vi drog till Ackis käkade lite innan björn hade tid där, efter besöket så fikade vi en stund och sedan sa vi hejdå och mamma och björn påbörjade resan hem, medan jag drog mig ner på stan för att kolla in på bibblan, sen hämtade martin upp mig och vi stack iväg för att handla..
blev en gos middag när vi kom hem, jag som lagade mat faktist, händer inte ofta men nu på sistone har det varit ätbart så kanske blir fler gånger framöver :) hoppas martin iaf.. han börjar bli trött på att laga mat varje dag :P hahha..
efter maten tog vi en långpromenad med Leona, leona fick hälsa på kossorna.. såå jäkla söta, jag älskar verligen kor :) Leona däremot tyckte att dom ver lite läskiga.. sprang mot henne, och sen när dom ryckte till så blev leona skit rädd :P jaka tönt.. jätte kaxig när de gäller hästar men när de gäller kor så är hon inte så häftig :P

 Kände mig aningen nerkylld efter promenaden, och frös verkligen hela natten, trotts det blev det till att jobba igår.. efter några timmar så kände jag att jag skulle stannat hemma, frös hela tiden, koncentrationen var verkligen inte på topp, och jag hostade och nös flera gånger vilket inte är så frächt när man jobbar med mat :( jobbade iaf heldag. och var allmänt seg i huvet när jag skulle åka hem, missade första bussen, mobilen var död, gick inte att låna någon telefon i Enköping. Men när jag kom till uppsala så ringde jag Martin från en telefonkiosk och så fick jag skjuts hem <3
Idag skulle jag också jobbat men ringde och sjukanmälde mig, vilket har sina för och nack delar, första gången på över ett år jag sjukanmäler mig.. ju mindre man jobbar desto mindre pengar får man :S men nu har jag tid att bli frisk innan söndag så jag ska jobba igen..

jag har gjort upp en liten To-Do lista här hemma nu, som jag ska hinna göra innan martin kommer hem så han blir glad.. den blev ganska lång, det är mest städning, tvättning, diskning mm som står påd en.. så dags att sätta igång!

tjao
Kommentarer
Pernilla säger:

Hejsan!

Vad tråkigt att du har blivit sjuk :S Krya på dig! Vi får hoppas på att det inte är svininfluensan bara.

Kramar från Pernilla och Pudlarna

2009-08-27 | 17:42:23
Bloggadress: http://onetaste.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback