sommaren 2009

det värsta när man bor som jag.. mitt ute på landet är att man upptäcker det först, före alla andra som bara totalt förnekar det, men nu måste jag bara medela att höstan är på väg, i alla fall så håller sommaren på att ta slut, och då menar jag inte bara för att de regnar utan  nu har dom där jävla bönderna börjat pjöja(?) sina åkrar och det är det tydligaste beviset på att sommaren håller på att ta slut.. men ärligt talat så gör det inte mig så mycket, det kommer fler somrar och jag måste erkänna att jag är väldigt nöjd med sommaren 2009, den har varit som en vanlig svensk sommar regn/solsken.
det har vart med och mot gångar..

under denna sommaren så har jag nått ganska många mål som jag satt upp som jag skall nå innan 2010 tex så har vi flyttat till hus vilket har gjort livet med leona mycket lättare, märker verkligen att hon trivs mycket bättre här än i en lägenhet i Enköping. Jag har skaffat mig ett jobb jag verkligen gillar, mcdonalds. enda felet är väl att de ligger i Enköping och att jag måste pendla men eftersom jag trivs så funkar det bra. jag har slutat/börjat/slutat röka.. men de har ja visserligen gjort i ett par år nu men nu är de slut på de igen.. jag började springa.. nu har jag visserligen lagt de på hyllan men men. fixat tävlingslicens och vaccinerat Leona..

jaja jag har iaf fått mycket vettiga saker gjort denna sommaren, även fast det mest handlat om jobb och framtiden så känns det som att det varit en bra tid.

i Söndags fick jag värsta rycket, tog tag i ogräs grejen och tog bort nästan allt ogräs på hela grusgången, vilket var väldigt mycket, och det kändes efteråt, händerna var aldeles fulla med flåsor som nu äntligen börjat försvinna.. nöjd var jag när jag återigen satte mig på trappan och granskade mitt verk.. dagen innan blev gräste klippt och vi röjde undan i potatislandet så nu har jag fått värsta exemet på armen efter alla tistlar :S renoveringen av köket har även påbörjats.. väldigt spännande att se hur de kommer att bli, ska åka till ikea och köpa kök när martin slutat idag :)

nä nu ska jag fixa lite här hemma så de ser ut som ett hem . ha de
Kommentarer
Pernilla säger:

Vad skönt att du känner så =) Och vad kul att ni trivs i huset =P kram

2009-08-12 | 11:42:00
Bloggadress: http://onetaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback