fullspäckat

Alla dagar denna veckan så har jag något inplanerat, likaså veckan efter det, det är först vecka 49 som man börjar få några luckor i kalendern. Men dom hoppas jag också kommer att fyllas upp snart. Det känns bra, väldigt bra att ha någonting varje dag att se framemot. Jag och Martin har även tänkt lägga in två dagar i veckan som vi ska powerwalka lite i spåret. Känns bra, längesedan jag gav mig ut på en promenad för att bli lite svettig. Hoppas bara vi kommer att hålla detta nu, sagt det så många gånger och lyckas alltid hitta någonting som gör att vi inte "hinner" ta en promenad ihop. Men bättring på det nu. Dagarna vi har spikat är tisdagar och torsdagar, så första blir alltså idag.. Men det får nog bara bli en promenad eftersom vi är lite förkylda. jaja. får väl se hur de blir.

Blir lite orolig över jobbet nu igen, hört att det är många som fått lite dåligt med tider under dec och jan. Inte kul, pallar inte att ha pengar så att jag precis klarar mig, vill handla julklappar, kläder, fika, äta lunch. Nä om de blir dåligt med tider nu igen så kanske jag måste börja tänka om. Hitta ett jobb där jag kan jobba heltid, och få en bra lön. Det löser sig nog, inga tårar förens man sett schemat.

Idag ska jag träffa Elin, sen blir det övningskörning med svärmor. Jobbigt att bussarna går så dåligt. Får åka åt fel håll för att byta buss som går in till stan. det tar 30minuter extra, inte kul. Och då är jag inne i god tid. En timme innan jag ska möta elin, undrar vad man ska hitta på då...

Vi diskuterade om att skaffa katt igår igen, ska fråga min syster om jag kan få låna en av deras över vintern, eller om vi får låna någon av Martins föräldrar, men de tror jag inte, dom är så rädda att Leona ska äta upp deras katter, fastän hon är räddare för dom än vad dom är för henne. haha.. kul de där. Igår begravdes lille sickan, martin slängde ut honom på åkern. För er som trodde att det skulle bli sermoni och bjudas på kaffe, så hoppar vi över det, blir så himla många som måste komma då, Sickans släkt är ganska stor gissar vi på. Och han hade säkerligen en och annan kompis också. Hittade nämligen en liten mus gömma igår, I förådet. Dom har knagt på våra lökar och morötter, hittade ett ingångshål till under diskbänken och när man kollade underdiskbänken så jaa musbajs. massvis. Inte så frächt jag vet, men bor man i ett hus från 1700 talet så får man nog räkna med det. Om vi hade ägt huset så hade vi kanske engagerat oss mer vid att försöka få bort dom. Men om dom håller sig på sitt revir så ska vi inte förstöra för dem.

Det finns ju en tecknad film om möss ååh vad heter den? en dektertiv mus, och en elak råtta. Basilmus hette dektertiven. Den elake råttan håller en liten musflickas pappa fången och dektertiven ska hitta dom och rädda pappan.
- Kanske är de en liten musvärld under hela vårat hus, samtidigt som det är lite läskigt så är det lite gulligt. Små butiker och små skolor.. okej nu drar jag iväg men va fan hette filmen??
Kommentarer
Pernilla säger:

Vad härligt med powerwalk! Det får jag försöka få med mig Rikard på någon dag, med stavar å grejer :P

Ush för möss, hittade en bränd råtta i mammas proppskåp förra vintern, de är inte söta direkt :S

2009-11-17 | 10:49:32
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg
Sofie säger:

Halloj, Mamma o dom hade en mus (elller flera) som var i kiosken på nätterna.. och smaskade på snickers... Det var inte populärt.. Så vi hittade ett hål. och fyllde det med Fogskum(?) eller nåt sånt.. Som svällde upp och proppade till hålet..sen dess verkar som inte varit där.. =) kostade inte så mkt.. tror vi köpte på rusta.. Kan ju vara värt det... täppa till hålet o sen ha råttfällor för o få bort ev som är på insidan... =)

2009-11-17 | 12:49:18
Bloggadress: http://ekcaz.blogg.se/
hanna säger:

Härligt med fullspäckat schema! Då känner man att man gör nåt med livet i allafall ;) Kan vi inte ses nåt snart? Fyy för möss... Jag bara väntar på att dom ska komma hit in till mig, vägg i vägg med stallet ju.. Men inte sett ens spår av dom så kanske klarar mig! Finns ju ett gäng katter, som dessutom flyttat in i stallet på heltid efter att hyresvärden köpt hund ;)

2009-11-17 | 18:30:45
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/
Matilda säger:

Hahaha i mammas stuga finns samma problem. Fy fan vilka musjakter vi har haft men både Eboni och framförallt Trojja vill DÖDA dem, men har ännu inte lyckats. Ska iväg o köpa musfälla i helgen, ska även skriva i bloggen om mamma vs musen! Hos mig går dem bara i väggarna men hos mamma är dem överallt:P

2009-11-27 | 23:16:01
Bloggadress: http://www.dreamteams.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback