orkar inte.

varför är det så att när allting går så bra, när allt känns så bra så helt plötsligt händer något som gör att man inte orkar. Jag orkar inte längre kämpa, det känns som om det är helt meningslöst. Varför kan man inte få njuta mer av de lyckliga tiderna i sitt liv innan man får bakslag, och skäms över att man slappnat av och kännt att allt kommer att ordna sig.
Vem är jag?! jag känner inte igen mig själv längre, förut var jag en stark tjej som inte brydde sig om några motgångar, utan såg helatiden ett ljus i det mörka. Men nu så fort något litet händer så blir det bakslag och jag faller handlöst. Jag orkar inte längre jag skiter fan i allt. Men det kan man inte heller göra för då förlorar man allt. Hur jag än gör så är det bara fel. Jag försöker hitta en lösning men det går inte, jag försöker göra något av problemet men de tycks ingen märka. Jag skulle verkligen behöva en liten bit av den tjejen jag var förut, så jag orkade stå.

Ett enda bakslag sen faller jag handlöst, och det är nog inte ens värt att plocka upp mig, jag är så trasig ändå.

Men ibland så känns det verkligen inte som att jag gör något fel, jag försöker kämpa, jag ställer upp för allt och alla, försöker finnas här. Ja offrar både det ena och det andra men vem fan bryr sig, vem ser? ingen vet hur det känns, dom bara tycker man är dum i huvet, behöver hjälp och ja det kanske man behöver, hjälp att hitta tillbaka till sig själv. Inte känna sig bunden. Jag önskar jag kunde vara stark nog att gå min egen väg, göra som jag ville. Men mina drömmar är såå långt här ifrån, jag kan inte ens peta lite på dom, det känns som att jag glömt av dom helt.  Varför känns det alltid som att alla mår så bra, är lyckliga och har det dom önskar sig? Folk som flyter runt på sina räkmackor, jag hatar dom. Hatar verkligen. Eller bara avundas. Åh jag skulle så gärna vilja ha lite av eran kraft. Av eran självkänsla så jag har kraft att gå min egen väg.





Vad ska jag göra.
Kommentarer
Marlie säger:

Åh vad jag önskar att jag kunde göra någonting! Det skär i mig att läsa sånt här, speciellt om folk som bryr sig om andra. Om andra som jag faktiskt tycker om!



Det kommer bli ljusare, tro mig - jag vet. Säkert! Jag tror på dig, jag vet att du kan och orkar.



KRAM

2009-11-13 | 10:30:09
Bloggadress: http://marliie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback