"Mod att leva"

igår var en väldigt bra dag måste jag erkänna, trotts att jag började tidigare än planerat och att jag var nära på att missa bussen , så blev dagen bra.
Har gått och pinat mig med tanken om att jag inte alls har nästan några vänner här omkring Uppsala, dom enda som kan räknas till vänner är Linda och Sandra, och dom träffar man tyvärrallt för sällan, dom andra är bara bekanta, folk jag känner, kolegor, och exkolegor, som man vet namnet på men inte så mycket mer. Jag pinade mig med tanken på att det alltid kommer att vara så här, ensamt. Man känner ingen på bussen, ingen man kan hejja på på stan, och ingen att hälsa på och ta en fika med.. så jäva töntig tanke jag vet men ibland känns det som att man måste vara lite neggopeggo mot sig själv för att få uppleva det bättre en annan dag. så som sagt igår blev en såndär bra dag.
Stod och väntade på Bussen i Uppsala och då kommer lollo "jobbkompis" och ska åka samma buss, verkligen jätte härligt att träffa henne, hon motiverar mig alltid till så bra saker, att göra något med mitt liv och att jag kan bli det jag vill bara jag kämpar lite för det, underbar människa, borde bli psykolog, men tror inte hon har någon tanke på det :( Blev iaf på väldigt bra humör när jag fick prata med henne, och att träffa någon som man känner är inte så vanligt för mig nu för tiden så det var verkligen upplyftande. Senare på kvällen dyker det upp ett välbekant ansikte i kön på mcdonalds.. Knapp stog där med sina lumpen polare och ville käka lite, verkligen jätte skoj det också, han gick på skolan i forshaga och vi kände varandra inte så jätte bra men fasen va kul de var att träffa han :D hann inte prata så jätte eftersom jag jobbade men de få minuterna lyfte mig resten av kvällen!

Idag tog jag tidiga bussen in till stan, satte mig på ett café läste tidningen och käkade frukost, sen blev det körskolan och efter det en sväng till biblan för att låna lite böcker..  älskar verkligen att läsa, tyvärr så blir det inte så mycket av det nu för tiden men det är verkligen mysigt att bara sjunka in i en annan värld.
Denna gången blev det "Mod att leva" av psykologen Hans Olav Tungesvik
har inte börjat läsa den än men den verkar handla om hur man ska ta sig ur svåra situationer i livet, verkar jätte bra.


Cindy visar hur stor mun hon har?!

Nu ska jag fixa och dona lite innan martin kommer hem, veckan är fulspäckad med jobb och körningar så får passa på att städa och greja medan man har tid. ikväll blir det en långprommis med Leona.. tjao
Kommentarer
Pernilla säger:

Hejsan!

Visst är det härligt med personer som lyser upp tillvaron, för ibland kan det verkligen kännas tungt...

Hur går det med körningarna? Blir det körtkort snart? Kram

2009-09-01 | 15:15:51
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg
ida-maria säger:

Tycker helt klart du ska joina mej och sälja sockor igen ^^ Det är ungefär samma säljmall som på dink , men tycker dom är bättre på atlas än dink..Mer seriöst än hos dom andra, har dock bara vart där någon dag.. :P Men tyckte första tiden gick riktigt bra ^^ Sköt om dej , kram!

2009-09-02 | 08:51:52
Bloggadress: http://anyway.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback