5

Vad är kärlek?

Detta måste nog vara den svåraste frågan man kan svara på. Det är så olika från person till person om vad man tycker.

Enligt mig kan kärlek vara mycket. Jag förknippar ordet kär men en vilja. På något vis. En längtan efter något. Kanske rent ut sagt ett beroende. Man kan aldrig få för mycket av kärlek, det blir aldrig stopp. Och man blir lycklig när man får den känslan i kroppen av att man är kär. En känsla, för det är vad jag anser att kärlek är, en känsla av välbehag, lust och vilja. Ett pirrande i magen som kan förknippas med fjärilar som gör en lycklig. En längtan efter mer och mer. Man kan helt enkelt inte får förmycket utav kärlek enligt mig.
Det jag kärlekar mest här i livet är min Familj, både föräldrar och syskon, men även Sambo och hund och nära vänner. Något som jag också kärlekar väldigt mycket är choklad, läsk, god mat, underbara efterrätter och mummsiga apptitretare.. Det gör mig lycklig.

När jag hör ordet kärlek tänker jag på älskar. På något vis är det samma ord men ändå inte. Det är något man håller väldigt varmt om hjärtat, något man uppskattar och tycker mycket om. Något man vill ha. Och det finns många och mycket som man kan förknippa med det. Det finns olika styrkor av kärlek. Jag är kär i min Sambo, men mina vänner och min familj tycker jag väldigt mycket om och dem kärlekar jag på ett annat sätt.

Kommentarer
Pernilla säger:

Bra sagt! Skulle inte kunna beskriva det bättre själv ;)

2010-12-08 | 09:21:55
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback