Mitt år.

Detta året har varit väldigt upp och ner. Ett år som jag var otroligt taggad på, och hoppades på. Ett år fullt av möjligheter och utmaningar. Och så har det varit. Upp och ner och hit och dit. Humörsvängningar som heter duga. Många tårar men ändå så många skratt. Så många fall som man var tvungen att rycka upp sig från. ta sig i kragen och inse att detta är livet. Det är så här det är och kommer att vara. En riktig bergochdalbana. Människor som lämnat denna jord och människor som kommit till. Vänner som försvunnit och en del nya bekantskaper har kommit till. Några negativa saker som hänt i mitt liv är att jag varit arbetslös en längre perriod, 4 månader som kändes som ett helt år. Självkänslan som svikit och odugligheten tagit vid. Två underbart härliga släktingar som lämnade mig och min familj med ett stort tomrum efter sig. Jag blev rånad på jobbet, vilket tog nästan ett halvår innan man kunde stänga den dörren om sig.  Det possitiva som hänt är att jag fick mitt efterlängtade körkort, i april, min tur månad, det händer så mycket den månaden att jag längtar nästan dit för att se vad som händer April 2011. Min "bror" Love fick en son, lilla Nathaniel kom till världen. Lydnadsträningen tog fart och vi tog plats på tävlingsplanen igen. Vi lämnade vårat kalla lilla hus och flyttade in i en varm stor längenhet.

Något jag lärt mig detta året är att jag aldrig, verkligen aldrig kommer sätta mig i arbetslöshets träsket igen. Aldrig!
Jag kände mig så sjukt naken så det vill jag inte ens utsätta min värsta fiende för.
Att ta vara på varje dag, det är man på tog för dålig på. Väldigt många dagar som går åt till ingenting.
Att visa uppskattning till ens nära och kära.

Ta hand om och vårda de som finns runt om kring oss.

Ett underbart år som jag fått tillbringa med min underbara Sambo och våran hund.
Vi ser fram emot ett underbart 2011 fyllt med mycket skratt och kärlek♥
Kommentarer
Åsa säger:

Så bra du skriver:)!!Blev inspirerad av ditt inlägg:)Hoppas ni har det bra!!Kramar från oss!!

2010-12-29 | 07:38:03
Bloggadress: http://eklund84.blogg.se/
mamma säger:

Väldigt bra resumè av året som gått. Hoppas nästa är blir toppen år för er. Du är värd all medgång man kan få nu gumman. Gått nytt år önskar vi er och kram o lycka till med allt nästa år. :)

2010-12-31 | 10:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback