sweet

alla mina vänner vet att jag är en godisråtta, älskar allt som har onödigt mycket socker i sig, godis, chips, kakor, bakelser, tårta, bullar, läsk. Ja allt. har aldrig haft några problem med att trycka i mig en massa, inte utåt sett iaf, det enda som riktigt blivit berört är ekonomin. Men det har jag inte tänkt på så mycket eftersom att det är så gott. Men eftersom jag vet att det är ohälsosamt att trycka i sig enorma halter socker varje dag så har jag laggt det på hyllan.
Jobbet på mc donalds har inte heller gjort livet så mycket enklare, då det slunkit ner en och annan burgare hit och dit. Gott ja men inte så vidare bra.
Nu är det då så att jag har slutat upp med allt snask i vardagen, endast fredag och Lördag är sånna söta dagar då jag får mumsa i mig hur mycket jag vill, och kära nån vilken smak skillnad det är, allt är så mycket godare. mer sött, mer saftigt, ännu underbarare.
Känner mig väldigt duktig då det gått 2 veckor som jag inte ätit godis på veckodagarna. Stolt. Det som känns lite jobbigt är att jag är så slö, vilket är förståligt för det min kropp livnärt sig på och mått bra av nu har försvunnit och tillsätts bara 2ggr/ vecka, Fredag och Lördag. Och jag får lixom en socker kick när jag väl äter något sött. Åt snabb mat för kanske 3 veckor sen senast, och är ännu stoltare över det. Det är något jag verkligen kännt av som inte är bra för mig, mått illa när jag kommit hem, magen gör uppror. Nu för tiden är det massa frukt, och matlåda på jobbet varje dag. Så fort jag får ett sug, vilket jag fått i princip varje dag så äter jag mat eller syselsätter mig på annat vis, städar, tar en promenad.
Och det är just det som är jobbigt, suget, när magen bara skriker efter socker och jag blir "sjuk" det känns så, kroppen bara ger sig, orkar inte. Kommer oftast när jag kollat tv/ film på kvällarna, jag har alltid tuggat på något då, och igår var jag propp mätt. Konstigt. Men jag tacklar det bra med tanke på att det inte finns en enda sötsak hemma så finns det inte så mycket att göra åt. Bara gilla läget.

Idag jobbar jag kväll, vilket innebär att sova över hos Sandra :) I morgon ska vi dra och fika, nice. Fredagar får man frossa lite. Och varför inte göra det med tjejerna?! sen stor handla med Martin, på kvällen blir det bowling och några bärs. det ska sitta fint. Helgen blir det jobb, jobb, och jobb. Så får inte bli så jätte sent för mig på fredag, måste sova!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback