Nytt inlägg

längesen jag bloggade nu, några dagar sedan iaf. Har tänkt att jag ska sätta mig någon kväll efter jobbet men har inte haft ork till det. Just nu sitter jag och lyssnar på Gyllene Tider, bästa sommar musiken som finns :) Idag blev det sovmorgon, ut på promenad med Leona som tyvärr bara blev en timme lång, vägarna har blåst igen här ute "blåser som attan" så har typ ingenstans att gå, och på bilvägen vill jag inte ge mig ut på, förarna ser nog inte så bra heller. Ska aldeles strax ta tag i detta hemska hem, är så rörigt här nu och sen ska jag försöka hinna göra lite matlådor så man har. På vår promenad idag träffade vi en av grannarnas Rottis pojke, eller jaa gubbe. 10bast är han sen är han inte så manlig heller, han har inga kulor kvar stackarn :( kul hade dom iaf, Leona fick igång honom så de busade runt i snön. Ägaren blev chockad och sa att det var längesen han lekte så med en hund! Den närmaste grannen har skaffat sig en schäfer valp!! har inte sett den än, men jag bara VET att den är super söt. I morgon är jag Ledig igen och om vinden lyugnat ner sig så tar jag tåget till stockholm och myser lite med pappa och min farbror Lars, längesen jag träffade honom nu, såå hoppas jag kan ta mig dit!
I helgen: Jobb!


Började grina på jobbet i Tisdags, jag vet. Inte direkt mig likt att gråta offentligt men då gick det inte att hålla igen, tror det berodde mycket på stressen och att jag kände mig så otroligt dum, jag verkligen tog åt mig av det hon sa.
Jag hade en gäst i Kassan som hade en rabatt kupong som barnen får när de fyller år om de är medlemar i Ronald mcdonalds klubben. Det finns två exakt likadana kuponger, den ena är att gästen får en happymeal gratis, den andra att de får en meny högsta värde 60kronor. Kollade inte så noga på kupongen och tog förgivet att gästen ville ha happymealen gratis. När hon betalat så frågar hon varför det blev så fasligt dyrt. Och då gav jag henne kvittot, fick till svar "jag fattar ingenting av dessa kvitton du får läsa upp vad du tagit betalt för". så ja började rabbla upp det hon köpt och avslutade med "och happy mealen som du fick gratis där också" kvinnan som står med sina två barn ca 12 respektive 14 år, blev skit sur. Ja fråga mig inte varför men hon lackade verkligen ur, och sa att hon verkligen inte vill ha happy mealen gratis, hon ville ha någon dyrare meny för den kupongen. Jag tog upp Kupongen och kollade. "jaha, det hörde inte jag"- säger jag lite försiktigt. "Men det ska väl inte vara så jävla svårt att fatta"- säger hon inte alls glad. (Måste bara påminna om att det är lov, lunch tid och sjukt mycket folk på resturangen som kollar på oss) Skämms som en tok gör jag och frågar vilken meny hon vill ha rabatten på och säger att vi fixar till det. "På den dyraste fattar du väl?!" (hon är verkligen inte glad) Fixar återköp, och ska försöka mig på att räkna ut hur mycket pengar hon ska ha tillbaka och så ska hon skriva under en lapp på att jag gjort återköp. Måste stå och förklara för henne varför hon ska skriva under, då börjar hon rabbla en massa om att hon är då advokat och hon skriver inte på vad som hällst. då bara kände jag att det inte gick längre jag tänkte inte stå där och bara ta emot en massa skit av en kärringjävel när jag faktist inte gjort något fel, så gav challe pengarna och sa åt henne att hon fick ta hand om den gästen för jag orkade inte, gick in i omklädningsrummet och där bara brast det. Jag var så arg, så frustrerad på att det finns sånna människor som henne. Som verkligen blir skit sura på ett litet fel som är väldigt lätt att fixa om hon inte ska börja bråka. Men nej nej vi gapar lite så vi får allas uppmärksamhet och sen så talar vi om för den här dumma jäveln att hon inte sköter sitt jobb och att hon inte fattar ett skit.

Om jag inte vart i tjänst så hade jag inte hanterat det så här, då hade jag verkligen gått på henne och gapat tillbaka och frågat va fan de var för fel på henne. Fattar inte att jag tog åt mig, jag brukar inte göra det.

Fick höra sen att hon himlade med ögnonen och sa "började hon böla" Och då hade challe sagt till henne att hon inte behövde vara så taskig, och att jag bra gjorde mitt bästa. Kom in igen när hon hade gått ifrån kadda och alla gäster som hade hört henne bara kollade på mig och var överdrivet snälla! HA! gulliga en del är. Nu kan jag säga att jag gillar mina medarbetare ännu mer, att få ett sånt stöd av dem, och veta att de finns där när man behöver dem är verkligen guldvärt. Det frågade vad som hände, hur jag mådde, och Challe skötte verkligen situationen skit bra. känner mig på något vis trygg på jobbet nu. För jag vet att jag har mina medarbetare!

Nu ska jag äta lunch sen ska jag städa! ha de nice 
Kommentarer
linda säger:

åååh, jag vet precis hur du kände! aså vissa människor är ju helt otroliga. verkar tro att bara för att man står bakom en kassa är man omänsklig o gör aldrig ett litet misstag. förstår inte varför folk måste gå på o säga elaka saker. men ofta mår de väl så dåligt själva att de måste passa på att trycka ner nån annan istället. du ska inte behöva ta sånt!

mysigt med grannvalp! :) kramisar

2010-03-04 | 17:17:49
Bloggadress: http://goodshoeswontsaveyou.blogg.se/
Matilda säger:

Finns en anledning eller ja flera till varför jag aldrig trivdes på skitdonken:P Folk är för fan inte kloka!

2010-03-06 | 01:05:58
Bloggadress: http://www.dreamteams.webb.se
Maria säger:

men herregud, är hon helt dum i skallen eller ? jävla svin, spö ska som ha !! folk fattar ju ingenting, behöver fan inte va otrevligt på detta sätt, ja blir så irriterad på människoe som inte kan betee sig ute !!! DU är stark Lynn, vi kämpar emot såna gäster tsm :)släng en cheese på dom. PUSS

2010-03-06 | 10:45:08
Bloggadress: http://sockerdockaa.blogg.se/
Pernilla säger:

Det finns exemplar överallt... Som du säger ska man försöka att inte ta åt sig men det är skitsvårt...

2010-03-10 | 11:19:01
Bloggadress: http://www.onetaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback