En ängel med vingar.

Min mamma ringde och väckte mig idag med ett tråkigt medelande. Ännu en av de vackraste människorna, en av förebilderna av mitt liv har lämnat våran jord. Hans fru gick bort i Januari vilket kom som en chock, det var det första dödsfallet jag varit med om. Nu var man ändå berädd, visste att det någongång skulle ske. men det gör lika ont varje gång. Det som gör mest ont är att jag inte fick ta farväl denna gången heller. Och det är svårt. Det gör ont. Jag hade verkligen velat finnas där när han blev sjuk blev frisk och sen sjuk igen. Hålla hans lilla hand och krama om honom, visa att jag tänkte och fanns där för honom. Nu får du äntligen vara med din fru igen :)

RIP Stig 20/5-2010

Anledningen till att just MajBritt och Stig varit sådanna förebilder för mig är att de har hållit ihop så länge. Varit gifta sedan ung ålder och alltid varit varandra trogna. Alltid älskat varandra och Varit helt underbara mot allt och alla. De har haft humor och glädje, alltid ett leende på läpparna. Man har sett i deras ögon att de njuter utav livet och älskar det.  Saknar er båda



Iväg på killing passet 14-23.30 idag då. Ska ta bilen så Martin slipper hämta mig i natt i Uppsala, vilket också gör att jag kan åka lite senare än vad jag kunnat om jag tagit bussen. Och då hinner jag klart med all packning och städa lite till innan jag kan lämna huset. Martin bokade biljetter igår till mig, min underbara. Så nu kan jag ta mig hem och krama om de som behöver mig. Sitta och hålla om min familj lite. Sen iväg och träffa Malin och mysa med henne. Ska bli så nice. Jag brukar alltid säga att jag inte har någon riktig vän men Malin är verkligen en riktig vän. Ställer alltid upp och finns hos mig fast än det är så långt mellan oss. Det kan dröja år och dar, sist tog det 3år mellan gångerna vi träffades. Men vi känner varandra så väl så det kändes som vi umgåts helatiden ändå. Jag längtar!

1Augusti flyttar vi, vilket känns underbart!!!! vill börja packa nu men ska försöka hålla mig lite till :P fått lönespecefikationen och det känns verkligen inte som om donken fuskat med min lön iaf, den är fin denna gången. Välförtjänt! Det lär bli lite nya vårkläder i veckan och ska även passa på att köpa lite nytt till lägenheten. Har ytterligare ett rum att fylla ut där. Blev även uppringd igår av ett jobb.. Lite smått chockad. Men ska dit på tisdag..


Mitt i allt det tråkiga så känns livet bra ändå
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback