Möte

Igår kväll/ efter middag började Petra gny, Hon trodde väl att hon skulle hem tänkte jag och sa till henne att hon skulle gå och lägga sig ett X antal gånger. Men hon gnydde och lät ändå fram tills Martin kom hem och vi tog en sväng med hundarna tillsammans. Då exploderar hon utanför porten och det bara rinner och pruttar ifrån henne. Stackarn. Jag som trodde att hon bara ville hem, hade ingen aning om att hon var dålig i magen. Förstår inte hur hon kan blivit det heller, ätit sin vanliga mat och fick några godisar som hon brukar äta igår.. kanske var stressad?! Vaknade sedan klockan 04 av hennes pipande och tänkte att hon får faktiskt ta och vänta till 05.30 då jag tänkte gå upp. Men klockan 04.50 välter hon ner kompost gallret och börjar gå runt i lägenheten och gny. Fanns inte mycket annat för mig att göra än att klä på mig se glad ut och gå ut med henne.
Så jag försov mig i morse gick upp 07.50 fick panik, skyndade att göra mig i ordning. Äta frukost sammtidigt som jag packade väskan sen tog jag med båda sammtidigt ut för att rastas.
Det är inte lätt att gå ut med dom båda sammtidigt. De drar och lyssnar inte. Så inte att rekomendera. Sen började båda två skita löst. Gick och pruttade och det kändes som att vi alla tre lyktade bajs.. inte skoj. Lämnade dom hemma, sprang till bussen. Såg att jag glömt busskortat hemma men då från ingenstans kom Han, min räddare i nöden och gav mig sitt busskort. TACK!!! du snälle man för att du räddade min dag :) Väl på bussen kom jag på att jag glömt låsa för Petra, så om hon vill så kan hon ta sig ut och då är det slagsmål på högnivå, och eftersom Petra väger typ 20kg mer än Leona så blir Leona mos ganska snabbt.. PANIK! kommer iaf i tid till mötet med min jobbcoach. Himla trevlig tjej. Gav mig en massa tips och feedback! Efter mötet gick jag i rask fart till Martins jobb tog bilen och påväg hem i bilen kommer jag på att jag glömt körkortet. FUCK! tänkte att om jag blir stoppad av polisen så får jag väl dra ihop en historia om att jag glömt körkortet hemma och är påväg för att hämta det. Tack och lov så blev jag inte stoppad och jag tog mig hem.
Väl hemma så möttes jag av Leona i dörren, full av mjäll och aldeles hispig. Hon var rädd. De håller på att byter fönster i grannlägenheten och troligen var det därför hon var nojig.. hon gillar inte riktigt allt borrande och skit. Tog en promenad med hundarna var för sig och de verkar vara bra i magen båda två!! inget bajsade iaf. phu.. Om några få timmar ska jag åka iväg och lämna tillbaka Petra och sen blir det födelsedags fika hos svärpäronen där svärmor fyller år. Bra avslutning på en väldigt konstig dag. Längtar tills ikväll då jag får lägga mig i sängen och soovvaa!! :P
hihi..

mitt lilla smultron barn ♥
Kommentarer
Hannis säger:

Hej Hej!

Japp, stämmer bra, men har policy och inte nämna exakt vart man jobbar helt öppet om de händer nått osv. :)

2010-11-18 | 15:59:22
Bloggadress: http://johannasamuelsson.webblogg.se/
Pernilla säger:

Tur att det inte blev något mer med hundarnas magar. Här hemma går man också ut med hundarna var för sig, det blir många rundor på en dag, haha :D

2010-11-21 | 16:35:40
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback