frost.

Blev en seg kväll igår, en lång kväll. Efter idol så parkerade jag mitt ass framför datorn och satt och lekte med photoshopen, jag kanske börjar fatta lite mer nu. Men det är svårt. 22.30 satte jag in hundarna i bilen och drog iväg till svärföräldrarna för att hämta Martin. Var inte hemma förens vid 24 tiden. Och i morse orkade jag inte gå upp när klockan ringde 07 så strax efter 08 segade jag mig ur min varma sköna säng. Klädde på mig och gav mig ut i den isande kylan, 5grader och frost i gräset. Kanske skulle valt en annan jacka för den promenaden?! Men jag gick mig varm och nu är jag någorlunda pigg. Idag har jag lite att pyssla med. Slå in paket, baka bullar/kakor. och städa iordning. Idag ska jag även tvinga mig till badhuset och simma lite. Måste bli av med det onda i min rygg. Emellanåt i går fick jag så ont att jag nästan började grina.. förstår inte, så nu måste jag börja träna den lite. Igår satt jag och rensade bland bilderna på datorn, kära nån vad mycket man har. Vet inte om det är bra eller dåligt med digitalkameran. Man tar 100bilder och 20av den blir bra. Men ändå lägger man över alla 100 på datorn och låter som ligga där tills datorn tillsist kraschar.. ja så jag tog mig tid till det igår. Sorterade i mappar, och slängde mycket av bildena osm var fula och suddiga, dock är jag inte klar på långa väger :P

Igår upptäckte jag också att jag fått med mig en kompis hem efter skogspromenaden, ja troligen fick hundarna det med men det är värre när det är på mig. En äcklig fästing hade bitit sig fast i min skinka!!! Jag hatar fästingar, speciellt när de sätter sig på mig. dom är så vidriga. Jag har inget emot att rycka ut dom men det är så vidrigt hela tanken på att någon ätit ur min skinka.. jaja, jag ryckte ju självklart bort den och spolade ner den.. nomas problemas, huvet hängde också med så inget att vara orolig för.. Det var den 3e fästingen som jag haft i hela mitt liv, så tycker jag klarat mig väldigt bra med tanke på att vi går i skogen flertalet gånger i veckan..

Ikväll kommer lille Kimmo hit ochn leker med oss, blir några öl, godis, idol och mys!




Tankar och iritationer som flyger runt i mitt huvud just nu.

Jag är ingen förnuftig person, jag handlar gärna innan jag tänker om det var ett så smart köp. Likadant öppnar jag munnen och säger något innan jag tänk på konsekvenserna. Men jag har drömmar, jag vet vad jag vill, lite iaf. Och när folk frågar mig hur fan jag tänker och hur jag kan se en framtid i det blir jag förbannad. Som ni kanske förstår så handlar det om hundar. Ja, jag vet jag är ett freak men det finns faktiskt värre freaks än mig och jag bara älskar hundar, träna dom, mysa, promenera, ge dom ett bra och fridfullt liv. Det är min passion i livet. Jag vill ha hundar i min vardag och helst i jobbet också. Hur svårt ska det vara att förstå att djur är det jag vill ägna min tid åt?! Vissa tar det bättre än andra, och de accepterar mitt val och tycker att det låter kul att jag vet vad jag vill medans andra mer eller mindre tycker att jag ska tänka om. Att jag vill skaffa en hund till är helt galet.
Deras resonemang går så här. Hundar är bindande man kan inte göra vad man vill och hur man vill för det måste först planeras med rastning av hund eller hundvakt om man hittar någon sådan. Har man två så är det dubbelt så bindande. Det kräver mycket av din lediga tid, dubbelt upp om du har två. Jobbigt.
Jag kan förstå deras resonemang till viss del, visst tar det tid att ha hund, det krävs planering och kanske inte så jätte mycket impuls i livet. Vad vill jag göra i livet? vart vill jag bo? Vill jag åka utomlands en längre tid? då kan det bli svårt att ha hund men jag har en nu, så jag har ju visserligen redan "problemet" här. Jag måste fixa hundvakt om jag ska bort en längre perriod om jag inte kan ta med hunden.

Åh allt är så rörigt. Jag vill ha en till hund, jag ser ett perfekt tillfälle i mitt liv nu men ändå förstår jag självklart vad ni säger, det låter förnuftigt att vänta tills man gjort en massa roligheter i livet, tills man köpt huset som man ska bo i resten av sitt liv. Men borde inte ni som står mig så nära posha mig till att göra det jag vill. Jag har lagt mycket av mitt liv på hyllan nu och nu för en gång skull så vill jag ta tag i mitt liv. Göra det jag vill. 

Kommentarer
★Fam. Bus★ säger:

Du vann gumman! :)

grattis grattis, håller på att lägga upp din bild nu i min meny, så den länkar till din blogg :)



kram kram

2010-10-03 | 18:25:47
Bloggadress: http://www.familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback