Gårdagen.

Fick ju sovmorgon igår tack vare att samlingen inte började förens 12.00 ! Var där 40minuter tidigare och fixade iordning allt, taggade, anmälde och sen var det dags för tävlingen. Hade start 3 av 9 st.

Platsliggning: 10
Tandvisning: 6  - mycket strul
Linförighet: 6,5 - DK, sent och snett sättande, nosar. Bättre 2a halva.
Läggande: 0 - DK, Hand och röst innan läggande
Inkallande: 10 - Bra!
Ställande: 0 - Står inte.
Apportering: 8,5 - nosar före gripande
Hopp över hinder: 9 - Snett avslut
Helhet 7,5

Summa: 126poäng dvs. ett 3e pris!

Ä nöjd med tävlingen. Väldigt nöjd till och med. En liten sammanfattning från min sida.
Platsl: Helt underbart. Låg still hela tiden ner med nosen i backen 2ggr i ca 2 sekunder sen upp med huvet. Nu ska jag träna in att hon ska ha huvet i marken hela tiden så jag får en säker 10varje gång. Jag själv var skit nervös. Det jobbigaste momentet tycker jag eftersom vi 0at det ett par gånger nu eftersom hon ställt sig upp, nosat mm.
Tandv: inte så mycket att säga, hon hoppade på honom pussade både mig och honom i ansiktet. Flamsa runt rent allmänt. MÅste träna mer på att hon ska hålla sig lugn och sitta still men ändå tycka det är kul.
Linf: Var okoncentrerad. satte nosen i backen direkt. Sa komandot igen och hon gick som en klocka, kollade upp på mig helatiden och gick snygg fot. Var lite seg i sättandet vid halter och satt snett. Jag ska inte låta henne nosa alls på träning eller tävlings platser. Totalt förbjudet ska det vara.
Lägg: Hon la sig på  andra komandot när jag både hade röst och pekade i backen. Annars snyggt. Jag var otydlig i komandot, gjorde/sa inte så som jag brukar göra. Ska träna varannan gång ställande varannan gång läggande, så hon lär sig, vara mer tydlig på tävling. Nervös på detta momentet också. Hade tankarna på ställandet.
Inka: Klockrent. Bra tempo snygg ingång!!!
Stäl: hon stannade på både komandoord och handtecken. flyttade några steg när jag kom tillbaka. Träna mer mer mer. Likadant som på lägg. så glömde jag säga/göra så som jag brukar när hon ska stå. Nervös.
App: Skit bra, höll fint, men nosade på den innan. träna träna träna.
Hopp: snyggt hopp. men satte sig snett.

I sin helhet så ser det ut som att vi får träna på läggande, ställande och fotpossitionen. Då kommer det gå ganska bra sen. Så jäkla taggad inför att träna och snart tävla igen., Så synd bara att tävlings säsongen är slut nu. Får träna på och sätta ett 1apris i vår/sommar ist.
Jenni va med och tog massvis med bilder, ska fixa några av henne så ni får se på bild hur det såg ut också :)

En väldigt stolt matte är jag efter denna tävlingen. Ser fram emot nästa!!
Nu är det bara att sikta mot stjärnorna :P

Kommentarer
Sofie säger:

tävling här i dec annars? bara o komma ner de!

2010-10-24 | 14:54:44
Bloggadress: http://ekcaz.blogg.se/
Lynn säger:

tack :) men just nu ser det inte så ut. har lite planer på tävlingar i vinter men inget bestämt.. och så länge jag inte har någon inkomst så kan jag knappt ta mig utanför dörren :P men i sommar ska jag nog kunna ta mig till gottland och tävla, det hoppas jag på iaf :P kram

2010-10-24 | 15:29:45
Bloggadress: http://wisewords.blogg.se/
Hanna säger:

Guud vad duktiga ni är!! Vad glad jag blir när jag läser :) skit bra rent ut sagt! :) KRam på er

2010-10-25 | 08:53:23
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback