ingen tid över.

Just nu känns det inte som att jag skulle ha tid för ett jobb. Tiden springer verkligen iväg och för att få ihop det så skulle jag behöva ett jobb här i närheten så det inte blir en massa restid mm. Idag vaknade jag sent, hade väldigt svårt att sova och när jag somnade så sov jag inte så jätte bra.  Men men.. upp och iväg till Herrgårn träffa Jenni och en annan tjej så tränade vi hundarna och snacka en massa, kom hem 2 timmar senare och nu ska jag städa i ordning lite, laga mat, söka jobb och sen iväg till bilen och fixa med den :) phuu. När ska jag hinna jobba?! Kanske borde korta mina sovtimmar lite och förlänga mina dagar, då skulle jag hinna.

Allt det där snacket om jobb.. jag blir galen. Den fråga jag hatar mest tror jag är när folk frågar "hur går det på jobb fronten?" Människor som liksom står mig ganska nära och vet att jag inte hittat något jobb, ja vad ska jag säga?! "Inget bra eftersom jag inte fått något jobb, bra eftersom jag fortfarande letar och hittar jobb jag kan tänka mig jobba som men som sagt dåligt eftersom jag inte får dom" hrmf.. Blir så trött på att jag inte får något jobb. Jag vill ju jobba för sjutton. Jag skickar in cv via mail, brev om de vill ha det, jag går och lämnar cv till butiker, jag ringer. Vad mer ska jag göra? Jag har tillochmed satt upp lapp på ica och det har jag ju fått svar på, det är ju hundvakteriet. Men det ändra då!? hur ska man gå till väga för att få ett jobb? Nu börjar folk säga till mig att jag borde söka något bidrag, eftersom jag inte får in pengar någonstans ifrån. Men jag vet inte, jag tycker att man ska jobba ihop sina pengar inte springa och få pengar när man inte gör ett skit, det är fel. Och jag vill ju jobba. Ha något att göra något som är kul. åååh störande saker det där. Vet inte hur jag ska gå till väga nu. Ibland orkar jag inte mer bara, tänker att det inte spelar någon roll om jag söker jobb för jag kommer ändå inte få dem. Men sen tänker jag att kanske.. kanske får jag det, och om jag söker så har jag iaf gjort ett försök.

Nää nu får de va slut på tråkpratet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback