jul fint.

Ja nu ska Jenni försöka anmäla sig till Tierp på Lördag. Hoppas att hon får tag i dem och att hon får efteranmäla. Vora kul om hon var med. Och kanske filma mig samtidigt ;) Hon tävlar i 3e klass så jag känner ingen som helst konkurrens från henne. Dessutom blir jag lugn av hennes sällskap. Det känns bra.

Nu till rubriken.. Vart inne och kollat på lite bloggar, Tex Marias om jul och juldekoration. Det smittar verkligen av sig detta med julpynt. Jag längtar verkligen tills man tar upp kartongen från källaren med en massa julgrejer i och sprider ut det över hela lägenheten.
Maria visade upp fina saker som ikea har börjat med, jätte fint och gulligt pynt. Men tyvärr är det väldigt lite i Ikeas sortiment som tilltalar mig. Det är så uttjatat. Tyvärr. Alla har det och det är sällan det kommer in något nytt. Men självklart har dom några klipp lite då och då. Men det tråkigaste jag någonsin sett och fulaste är deras julgranspynt, om man kan kalla det så. Olika former på julkulorna och en massa olika krimskrams. Inget är verkligen fint.
Några förslag från Ikeas hemsida:



Alltså, vad är det för något? Det är inte jul. förstår inte att folk vill klä sina granar och pynta sina hem med sånt här krimskrams som inte ens påminner något om julen.


Några fina julgrejer från Ikea. Självklart så får alla tycka olika, det tycker jag bara är bra. Vore ju inte alls kul om alla hem såg likadana ut i Jul. Pynta som ni vill men där har ni var jag hissar och dissar om julpynt.
Ett ställe som jag verkligen tycker har helt underbart fina juldekorationer är Ellos. Men om man inte vill handla på internet hur gör man då? För det verkar ju inte alls som om Åhlens och alla dom börjat med Julgrejerna än.

Vart handlar ni julpynt och sådant småkrafs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback