tjooohooo!!!

Nu funkar bloggen och jag andas igen. Nu flyter det på. Verktygsfältet är på sin plats och texten är tillbaka i sin normala storlek och utseende igen. Jag ska maila Anna snart och medela vad jag har för planer på min blogg design, jag lämnar över det till henne som är lite (läs mycket) kunnigare än mig på detta om bloggdesigners. Jag orkar lixom inte bråka längre.

Upp klockan 5 i morse för att åka och hämta Petra. Termometern visar på 6 grader, vilket är helt ok. På med lagom med kläder och iväg. Kommer hem börjar städa runt lite för att hålla mig vaken. Sätter mig (dum som jag är) och läser, blir trött lägger mig av någon dum anledning på sängen. Somnar. Vaknar, ut med hundarna på en inte alltför rolig promenix. En timme stod jag ut med hundarna iaf. Leona var duktig men hon hamnade lixom i kläm när jag och Petra bara arbetade emot varandra.- Petra hade ingen som hellst lust att lyssna idag och jag hade för kort stubin för en långpromenad med henne. Leona hamnade som sagt i klämm och utsattes för en och annan svordom hon också. Stackarn. Och jag som lovat att jag inte ska bli sur på henne någonting nu innan tävlingen på lördag. jaja jag får gott göra det på träningen sen i em.

så här ser planeringen ut fram till tävlingen på lördag.
ons: träna på momenten, promenera med hanna, wille och deras dogs.
tors: träna på otbk.
fre: vilodag
lör: tävling!!!


tänkte lägga en vilo dag precis innan tävlingsdagen så att hon är pigg och arbetsvillig. hoppas, hoppas, hoppas. börjar bli lite sprallig. Vill så gärna ut på planen nu. Närvös för att hon ska börja löpa innan. Men inte för att tävla, inte än..

Petra la nyss en spya på golvet, så nu får dom inte vara i samma rum. Det såg det ut som att det bara var galla men får se om det kommer en hög till senare i så fall är det inte hungerspy utan magsjuka och det har jag och Leona inte tid för. Inte riskera några sånna dummheter. Petra fick sig iaf en bit mat. så vi får se hur det blir.

ska hoppa in i duschen, städa undan lite till. Ut med hundarna igen. Och sen försöka komma på nåon mat man kan laga i ordning. Igår bakade jag i ordning choklad muffins med krossad vit choklad i.. jätte gooda. och lär ta slut när som helst ;) Tänkte fylla på bull och kak förådet men upptäckte att våran frys är fylknökad, ändå känner man att man inte har någon mat hemma, ingen idé alls om vad man ska laga för mat.jaja.. det brukar ju bli bra i slutändan. Som sagt, idag blir det en sväng till Hanna och Wille för att promenera hundarna efter att Petra har åkt hem, efter mat och när man kört Martin till Garaget. Det lär alltså bli runt 18-19 någon gång.

Leona och Jenni, nöter lite apportering. Leona kan numera klass 1 och 2ans apportering. Och klass 3 hopp, apport hopp. bra fart, snyggt in fot och nästan inget tugg och hon släpper inte förens jag tar den!!

Mammas lilla gris♥
Kommentarer
Anna säger:

Väntar med spänning ^^

2010-10-20 | 23:15:19
Bloggadress: http://annispannis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback