upp och ner.

Förkylningen går verkligen upp och ner. Vissa dagar fryser jag och nyser hela tiden, som idag. Och andra dagar varken mår jag jätte bra och nyser inte en enda gång. verkligen konstigt. I kväll är det brukshundklubben som gäller och jag funderar på hur och vad jag ska klä på mig för att inte frysa/svettas om vart annat. men det löser sig väl :) Träningen med Leona går frammåt. Hon börjar förstå att när hon har huvet på marken så får hon en godis, vilket senare kommer att utvecklas till platsliggningen. Men inte än. Och likadant börjar hon förstå att hon har en rumpa, som jenni säger. Leona måste lära sig att använda rumpan först då kommer hennes fot bli klockrent. Så vi har nött på och nu börjar hon förstå vinken. Att gå i skogen och så är ett jätte bra tips, över och på stockar. Men att lära henne att korsa bak benen och svänga på rumpan är ännu bättre. Så det har vi kört på. Sen apporteringen säger jag bara.. jaa :) min stjärna. Trodde aldrig hon skulle sätta den men nu börjar det gå rikitgt bra. Vi utökar störningen hela tiden och det fungerar jätte bra! Så inte hindras vi av en förkylning och lite kyla inte. Nu har vi ju kommit igång.

Har boxrarna här idag också. rasta dom, tvätta, laga mat, baka dammsuga, duscha.. ja tänk om dagarna kunde innehålla några fler timmar per dygn. Vad bra det hade varit :)

Kommentarer
Hanna säger:

Vad roligt att det går så bra med Leona!! :) :) Kram

2010-10-13 | 08:23:15
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/
Pernilla säger:

Vad roligt att ni har kommit igång med träningen :) Visst är det en härlig känsla när allt flyyyter!

2010-10-13 | 08:27:10
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback