äntligen hemma?!

Gårdagen var bra kom igång runt 13 tiden och satte fart med dagens "Att göra" frammåt kvällen blev det en sväng till BK, trodde jag bara skulle vara där en liten kortis men det blev lite över en timmer träning, tränade på alla momenten i klass1 och det gick bra, det jag blev mest chockad över var att hn klarade apporteringen så bra.
Det konstiga med Leona igår var att hon var lugn och samlad men så fort någon kom fram och skulle hälsa så flög hon upp mot den och blev lika galen som hon brukar bli. *skämmigt* Väldigt bra för både henne och mig att träna med störning, bilar kom, hundar skällde, klicker hit och dit, hundar sprang. ja.. Ni förstår. men hon förstod ändå grejen lixom, vi tränade mest på kontakten, för den måste stärkas mellan oss. Och nu tränar vi stenhårt på linförighet, kontakt, platsliggning, och ställande under gång. Och jag tror att det kommer att gå bra faktiskt. Så Jag ska nu anmäla mig till Tierp så får vi se hur det går och jag ska nog testa att åka dit själv och tävla så får vi se om jag är lika nervös som jag brukar vara.


Idag ska vi iväg och kolla på köksbord igen. Det värsta är att vi ska ha ett ganska litet men ändå ganska stort, så det är därför vi inte hittat något än :P knepigt det där. I em ska jag träffa Jennie också, ta en promenad med dogsen och sen ska jag vara hundvakt åt dom några veckdagar framöver. Känns bra. Som tur är så är dom inte hemma hos mig utan de är hemma hos henne, så jag behöver bara ta en promenad med dem.
Börjar äntligen känna mig som hemma här i byggden. Jag trivs här och det var längesedan jag kände så. Jag har kommit tillbaka till mitt liv och det känns så bra, Jag har kommit tillbaka till hunderiet och det känns ännu bättre. Shit vad jag har saknat att träna hund med kompisarna och nu börjar jag hitta lite hundvänner, det känns bra :)


Blommorna jag fick av Martin här om dagen ♥



Petra och Jag. mongobild. kolla på hunden inte på mig :P
Kommentarer
★Fam. Bus★ säger:

Så fina blommor :) Likna lite de jag fick för ett tag sen av niclas :)



Tack så mkt! :) Kul med en förändring! kram kram

2010-09-29 | 19:11:34
Bloggadress: http://www.familjen-bus.com
Pernilla säger:

Tack för dina fina ord i bloggen =)

2010-09-29 | 19:25:36
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback