Depression

Satt och kollade på tv i morse där dom tog upp det där med höstdepressioner. Jag är själv en av dom som lätt sjunker ner i dysterhet när det är mörkt, ruggigt och kallt. Fastän jag älskar hösten, och vintern!

Lite tips till dom som är som jag och som vill bli lite piggare i höstens mörker:
  • Passa på att vara ute när det är ljust ute.
  • Ha fasta tider, när man vaknar, somnar, äter
  • Motionera, träna eller var ute och gå.
  • Hitta på något även de dagar då regnet bara öser ner, var hemma och mys till det, baka ect.
Så får vi se om ni märker någon skillnad. Jag själv ska försöka testa detta nu lite :)

Igår kom Martins föräldrar hem till oss, vi tog en prommenad med hundarna och Petra betedde sig som ett freak, pinsamt men hon drog i kopplet, pep och lät hela vägen i ca 30minuter sen lugnade hon som tur va ner sig. Lagom till att idol började så kom vi hem och då blev det hem bakad hallon och blå bär paj och lite kakor som jag bakat, och dom tyckte det var jätte gott :) weeii pluspoäng till mig!
Idag blir det till att tvätta, har sammlat på oss ett rejält berg som behöver bli rent. sen ska jag ner till byns affär och handla vantar och tjocka strumpor, verkar behövas nu, kallt som sjutton om händerna på morgon och kvälls promenaderna.
Ha en bra dag allihopa ♥

*bilderna är tagna från google*

Kommentarer
Ylva säger:

Hej. Bloggmallen hittade jag på bloggdesign.nu. Headern gjorde jag själv.

2010-09-23 | 11:04:15
Bloggadress: http://lejisi.se
★Fam. Bus★ säger:

Höst-tema blir de definitivt :) Synd att bilderna över inte är tagna av dej ;) De hade passat jätte fint!



Tack för tipset gumman... Kram kram

2010-09-23 | 12:34:50
Bloggadress: http://www.familjen-bus.com
Mysmongo säger:

Den översta ser ut att va hemifrån mitt... =P

2010-09-23 | 14:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback