Huset fullt av hundar.

Lät nog som att vi hade 100 unghundar här igår, Hanna kom hit  och hälsade på med sin Teja på 6,5 månad. Det blev full fart! Lilla Freja tyckte Teja var skit läskig men ville ändå fram och lukta lite då och då, retas var också roligt. Leona var instängd i sovrummet så hon slapp småungarna. Dom pep, skällde, knorrade och jag vet inte vad dom gjorde HELA tiden.. hahha grannarna var nog måttligt trötta på oss :)
Teja som är en landet vovve skällde till emellanåt när hon hörde röster eller bilar.. Vilket gjorde att de övriga 2 djuren hakade på och de är inte lätt att få tyst på 3 hundar kan jag lova :P haha.

Idag tog vi bilen och letade efter bra spårmarker. Mitt ute i ingenstans la Hanna ett spår till Teja och illustrerade mig i hur jag skulle lägga mitt till Freja. Efter ca 1-2 timmar var det dags, Teja och Hanna var först ut.. gick lika galant som vanligt. Så himla proffsigt ser det ut när dom går. Hon är verkligen duktig den lilla!!

Frejas spår var ett litet babyspår ca 20-30 meter med doftmarkering helavägen med tydlig början och avslut. I slutet av spåret låg även en leksak. Jag följde med henne mot spåret och gick sakta för att se om hon reagerade på det. Men mycket hände inte.. hon fick för sig att hon var lite nödig och bajsade istället XD efter det lilla avbrottet så fortsatte vi.. sakta sakta.. Sen helt plötsligt såg hon den lilla leksaken och blev glad.. MASSOR med beröm fick hon.
- Nöjd med första spåret. Ska bli så himla kul att börja med spår. Sakta men säkert så kommer hon nog bli riktigt duktig på det :)



Teja har verkligen dragit iväg på höjden sedan sist jag såg henne, det var för 3v sedan!!! kära nån vilken bjässe hon kommer bli. Snart är väl min lill plutta också sådär stor!!! Hjälp vad fort det går.



Freja spårar. Och får massor med beröm när leksaken hittas :)

Min fina ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback