2011

Nu är det här. Året är numera 2011, och det känns bra. Kanon faktiskt. Försöker återhämta mig från en fartfylld och riktigt galen nyårshelg i Vemdalen med Vännerna. Halsont, blåslagen, ont i huvet och seg.. Det känns bra nu. Den ena dagen var värre än den andra. Och tre-dagar-på-raken-festande hör till mitt forna studentliv. Nu är kroppen trasig. I chock.  Men bara för att upprepa.. Jäklar vad det känns bra.

Torsdag, hämtar upp en del folk lite här och var och lämnar våran lilla tös hos Svärföräldrarna. Resan börjar mot Vemdalen. Första stopp blev på ett över fullt Max i Bollnäs, med inte något vidare god hamburgare, avslagen cola, men kanongoda pommes. Andra Stop blev på en rätt öde mack med en helt osocialt begåvad människa som skulle serva oss. Framme, lite lagom runda om foten är de flesta förutom chaffisarna. Slänger in all packning i stugan och beger oss till skidythyrningen. Tillbaka till stugan, Skrattandes åt att jag absolut hade de fulaste skidorna i hela byn, och pjäxorna var inget att skryta med heller. Partyt börjar. Och folket vänder upp och ner på stugan, grannen kommer in och skriker, strax efter att det faktiskt blivit något lugnae än timmarna innan och några av oss går till kojs.

Nyårsafton började med sovmorgon, ont i huvet, slänga i sig frukost, iväg på skidor. Ramlade 2gånger.. As stolt över mig själv och kommer på att jag inte är så dum på att åka skidor ändå. Bara långsam. Martin hetsar på mig att åka fortare, tydligen ska man åka så pass fort att man blir svettig som en gris och i huvet upprepar ordet "fuck.fuck.fuck" för att man åker långt över din kunskap. Eller hur man nu säger. Överlevde dagen. Begav oss till en kass afterski i maxat 20minuter befann vi oss där. Överdrivet hög musik (satt visserligen vid högtalarna men finns de ingen annan plats så) Åkte hem och drog igång rejält. Åt super god middag + efterätt. En massa choklad och snacks hela kvällen och 23.55 Begav vi oss ut, alla 13 för att dra igång våra fyverkerier. Och det gick som det gick. Det gick helt fel. Vi skrattade så vi grät, tårarna rann, leendena var större än någonsin. Vi var glada.. och rädda. Fyverkerierna flög åt alla håll. Tack och lov att ingen kom till skada. Men kul var det.

Sent i säng blev det även den natten och sovmorgon på Lördagen också. Åkte en sväng på Skidor, men bara en kortsväng. Mina vader värker fortfarande. Åkte hem och började Parta ytterligare. All alkohol skulle ta slut. All mat skulle ta slut. Fullt ös medvetslös. Ringde en taxi chufför som var den roligaste på länge. Skit härlig kille som skrattade helatiden. Körde hela gänget till en restaurang där vi åt gott, drack massor och födelsedagsfirandet av Magnus påbörjades. Sång och efterätt blev det. En lyckad kväll som avslutades med att våran taxi chufför kom och hämtade oss på restaurangen, spelade spel med oss. Föll för vårat grupptryck när vi skrek åt han i bilen att han skulle sladda. Och det gjorde han. Pang poff, rakt in i en snödriva. Vi satt fast. Han backade och fick motorstopp gång på gång. Till sist kom vi hem. Fulla och glada. Fortsatte med att försöka tömma all alkohol och mat som fanns kvar. Grannen kom in och skrek på oss ytterligare, vi lyssnade inte. Somnade inte förens 03. Och de andra gick och lade sig 06. Upp klockan 09, packa väskorna. Sen lämna nyckeln klockan 10.

Resan hem påbörjades. Stannade och åt kina mat på en restaurang i Bollnäs. Fastnade i kö på motorvägen. Kom inte hem föräns vid 19 tiden. Helt slut så parkerade jag och Martin oss i soffan. Med en stor sallad och en mysig hund brevid oss.

Hiss på resan:
  1. Raket skjutningen slog allt. Det bästa på hela resan.
  2. Den lustiga Taxi chuffören. Med sitt goa skratt!!
  3. Den glada grannen (ironi) Man kan inget annat än att skratta åt henne.
Diss på Resan:
  1. Bollnäs. Tråkigaste "staden" i sverige måste det nog vara. Äcklig mat och tråkiga människor.
  2. Bakfyllan. Aldrig kul dagen efter.
  3. Att alla inte höll humöret uppe och släppte loss lite mer.
Gott nytt år på er allihopa. Hoppas ni hade en lika härlig nyår som jag♥