Förklaring.

Åter igen så är jag hemma från jobbet. Vill bara sova egentligen men har massor att göra, känns det som. Men troligen är det inte så jätte mycket när man väl tänker efter. Blir jobb i morgon och på fredag också.. känns bra, men kommer vara måttligt mör i kroppen efter det. 6 dagar.. som tur är så jobbar jag bara till 13 på Fredag, det ska bli skönt.

Precis tryckt i mig en majskolv innan jag ska ge mig ut på promenad med Leona inte igår man åt det, sen blir det till att göra en GI kyckling :) smarrigt värre. Helgen är fullknökad med grejer att göra. Men mest en massa kansken.. Så vi får se hur det blir.

Under de senaste dagarna har jag tänk en del på vad jag vill med mitt liv. Tankarna går hela tiden åt samma håll. Och jag känner att jag borde skriva det här så inte mina vänner och familj blir rädda att jag gör något förhastat. Vissa saker kan man inte styra över och de blir som det blir, men då anser jag att det är meningen att det ska bli så. Att det ska va så.
Jag vill jätte gärna ha barn. Absolut. Det vet de allra flesta av mina vänner och det är där några blir lite oroliga. Jag vill inte vara för gammal när jag får barn, men inte heller för ung. Jag vill ge mina barn en fast grund att stå på. Föräldrar med ordnad ekonomi, föräldrar som lever ihop. Sen vill jag bo i hus när det börjar bli dags för barn, inget renoverings objekt som de i Arga snickarn utan ett klart hus som är färdigt och som jag/vi vill ha det. Jag vill ha minst en hund till innan. Och uppfylla de flesta av mina drömmar som jag har som kanske blir lite krångligt att uppfylla när man har barn, som man kanske behöver göra när man är ung. Resa runt hur som hällst, testa på olika jobb osv.
Sen menar jag inte att man inte kan göra ett dugg när man har fått barn, livet fortsätter, fast man är två. Man gör lite anorlunda grejer men inte helt annorlunda. Svårt att förklara, men jag menar inte att livet tar slut när man fått barn helt enkelt, det börjar ett annat.

Så.. så var inte rädda nu mina nära och kära, jag har inga planer på barn än. Jag har några drömmar kvar att bocka av :P Och sen har jag inte hittat min andra hund än  :/

Nu ska jag försöka ta mig upp från datastolen och ge mig ut på en tur med Leona.. sen börja ta itu med hemmet och middag. 

Kommentarer
Pernilla säger:

Klart att man vill ha barn!

Men som du säger, en bra grund, ett hus och hund först :D haha

2011-01-19 | 20:24:05
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg
Sofie säger:

De kommer Lynn de kommer. En vacker dag känns de som de är rätt tid, o då är det bara att sätta igång bebisverkstaden. Sen som du säger, livet tar inte slut för det, men kanske inte blir spontanresor och suparfester i samma utsträckning som innan ;)

2011-01-20 | 05:09:13
Åsa säger:

Du tänker helt rätt!!Allt ska vara ordnat sitt liv innan man skaffar barn det underlättar en hel del:) Kram

2011-01-20 | 06:26:46
Bloggadress: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback