genevieve

Tyckte att det hela verkade konstigt. Skit konstigt. Idag är det den 25e  alltså lönings dag. Men tydligen så får jag lön den 27e. Så en liten chock när jag kollade saldot i morse, jag som tänkte bjuda Martin på bio i morgon. Tydligen får det vänta tills någon annan dag när kontot är lite gladare. Som plåster på såren (att jag inte fick lön idag alltså) Så fick jag ganska mycket mer i lön än vad jag trodde att jag skulle få. tjooohooo!! Det är alltid ett plus. Så nu ska jag försöka fundera över vad jag ska hitta på med min lön. Hur den ska spenderas. Jag vill inte bli av med alltihop samma dag som det kommer in. Men troligen kommer det bli något liknande, har ju endel räkningar att betala och så spara en del :/ fasen... jag hatar att få lön!!!!

Igår tog min romans med den lilla pappilonen Genevieve slut. En bok som varje hundägare bör läsa! Verkligen! Todde den skulle vara skit jobbig att läsa först eftersom att det är hunden som skrivit boken med hjälp av sin Husse. Men den var kul. Jag skrattade många gånger när jag läste den. Sammtidigt som att man lär sig en himla massa på något sätt. Man känner helt klart igen sin egen hund i Genevieves berättelser. Läs värd, helt klart!!

Ska påbörja någon annan bok ur bokhyllan nu, vet dock inte vilken. Fick en heldel böcker i julklapp så många som är olästa än så länge. Älskar att läsa, men jag får lixom ingen ro till det. Ingen tid över på något sätt. Men ibland lyckas jag ta mig tid till det, och då är det guldvärt!

Igår hade jag eld i baken efter jobbet. Fick en himla massa gjort. Lagade mat, plockade ner den förbannade julgrannen (jag vet jag vet, väldigt sent men ja har bara inte orkat ta itu med den, det är ett projekt i sig kan jag säga!!) Tog sin lilla tid. Sen bakade jag muffins :) igen. Dom här blev lika misslyckade som de andra, glömde nämligen bort dom i ugnen, över tiden med 10 minuter stod dom, så lagom torra idag troligen :(  Kollade på familjen annorlunda.. ganska bra program. Diskade gjorde jag också! Ja.. som sagt, en del blev gjort iaf, idag ska jag träna min lilla vovve. Börjar snart bli dags att ta tag i lydnaden på riktigt igen. Snart är det mildare väder och då kan vi träna ute på riktigt igen :) nice!

Kyssar & Kex (som Genevieve skulle ha sagt)
Kommentarer
Hannis säger:

Ja, den är borta.. Trist som fan..

2011-01-25 | 22:17:33
Bloggadress: http://johannasamuelsson.webblogg.se/
Hannis säger:

Ja, den är borta.. Trist som fan..

2011-01-25 | 22:18:23
Bloggadress: http://johannasamuelsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback