Plattast mage och Fastast lår

= Lyckligaste människan på jorden
Eller?

Har precis börjat läsa Egoboost som är skriven av Isabella Löwengrip. Skit bra bok faktiskt. Kan inte släppa den. Det står att det är en bok för unga tjejer. Men jag måste säga att det är FEL så fel. Det är en bok för allt. Speciellt för det kvinliga könet men jag tror nog att även killar skulle känna igen sig ganska bra i boken och ha nytta av den. Verkligen läsvärd, Verkligen.

Ledig dag idag. Vaknade runt 9 tiden. åt frulle och läste en del från boken. Hunnit ta en sväng med Leona, vara ner till jobbet och fixa med endel papper, duschat. Nu ska jag ge mig på att äta lunch. har inte riktigt bestämmt mig för vad det ska bli. Kinagrytan som blivit kvar i kylen kanske? :O

Något jag funderat på ett tag är hur länge tillagad mat håller sig i kylen. Själklart borde ju detta variera och så beroende på vad det är för mat, tex kött, fisk, kyckling. Men det vore ju bra att veta. Så man inte slänger sånt som man kan äta eller äter sån man inte bör äta. Har försökt att kolla efter svar på nätet men har inte hittat något bra, någon som vet var man kan hitta svaret? :O  Var inne på 118 100 och letade efter svar, hittade dock inte det jag sökte men en annan kul grej.

Hur kommer det sig att små barn inte äter isbergssallad med rhode-island dressing och stekta kycklingfiléer på sabbatsmiddagar och sedan inte tackar för maten?

Svar: Eftersom barnen i frågan inte åt någon mat anser de att de inte har någonting att tacka för.

hahaha ganska kul svar!! Nu ska jag fixa lunch och sen blir det till att städa en del inför morgondagen då vi har middagsbjudning. ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback