Resultat Gävle

Lite hemlighetsfull tävling drog jag iväg på i Fredags kväll, det var bara Martin och Mamma som viste att jag skulle tävla. Var inte meningen att det skulle bli en hemlis men ju längre tiden gick tyckte jag att det var lite skoj! Resultatet blev iaf:

Platsliggning:
0
Tandvisning: 9 -orolig
Linförighet: 6.5 -släpar i sväng, snett sitt
Läggande: 0 -Lägger sig ej
Inkallande: 8 -Lågt tempo, snett sitt
Ställande: 7.5 - Går steg
Apportering: 6 -Flera komandon
Hopp över hinder: 7 -Lågt tempo, snett sitt
Helhetsintryck: 8.5 -Plock

Jag är väldigt nöjd med resultatet. Vi höll ett bra teamwork och Leona såg ut att trivas väldigt bra på tävlingen. Hennes sättande i halter osv har blivit mycket bättre sedan jag böt godisficka från höger till vänster. Än inte bra men bättre iaf. Platsliggningen ska jag börja om helt med, Från start.. det suger, men det kommer löna sig i längden. Läggande under gång trodde jag att jag skulle få en 5a på, hon la sig nästan helt ner, det var kanske 1dm mellan armbågen och marken.. så det sög. Men bättre än sist då hon ställde sig i stället.

I morgon blir det nya tag. Sen ska jag lägga upp en grundlig planering om hur jag ska lägga upp träning och tävling med Leona i framtiden.. Känslorna från förra tävlingen i Tierp om att hon kanske inte ska tävlas mer i Lydnad för att (bla bla bla massa undanflykter och bortförklaringar) försvann helt och hållet igår. Det finns inte en tvekan om att vi kan klara det här.. och det ska vi göra!! Men min nervositet.. den måste jag göra något med :P

Kommentarer
Hanna säger:

Ååh vad glad jag blir!! Bra att ni är på väg uppåt igen!! :) :)

2011-07-09 | 23:31:51
Bloggadress: http://hijateja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback