Söndag.

Riktigt seg söndag. Har verkligen ingenting inplanerat, nu har jag gått från rastlös till seg.

Fredagen bjöd på Lydnadstävling i Östhammar, Martin, Hanna och Sofie följde med som hejarklack. Tyvärr så fick vi endast 113p. 0ade platsliggningen IGEN! men sen gick det iaf lite bättre. Men Leona visade inga tecken på motivation eller glädje denna gången heller.
Igår var det dags för tävling i Tierp. Åkte dit själv och det var väldigt skönt. Kunde ta mig tid till Leona och inte bry mig om något annat. Var inte speciellt nervös. 8,5 på platsliggningen fick vi men sen dalade det långsamt ner. 0 på apport, hopp över hinder och läggande under gång vilket resulterade i 109,5p. Inte speciellt kul.
Något jag har lärt mig under denna helgen är att jag ska träna i skållande solsken, och i myggsvärmar. Och sen ska jag nog tävla själv några fler gånger, när jag känner mig trygg i det så kan någon få åka med.

Men det är bara upp med hakan och nöta på.. måste ju klara ett första pris någon gång. Men man märker verkligen att Leona inte är ung längre. Hon har inte samma aktivitets nivå och ork, det är lite synd men så är det ju. Alla blir vi äldre.

Åkte in till stan igår och tröst shoppade lite ;) Sen hem till svärpäronen för grillning. Idag ska jag ta mig i kragen och städa lite.. men först ska jag komma på något att äta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback