kreaktiv dag..

Heter det så?

Jag har iaf varit väldigt aktiv idag. Full rulle från morgon till kväll. Blev sent i säng igår kväll, började städa runt här hemma så nu finns väl inget mer ställe att damma på.. Skönt att få rent och fint, men på Natten? - vad har hänt? Hur Ska jag någonsin komma tillbaka till sängen 22 och upp klockan 06 igen? Det är de tiderna som brukar hållas när Martin är hemma. Skönt att ha en rutin, det är det enda jag inte har nu.

ca 02 stängde jag ögonen och försvann i dimman, 06 vaknade jag, låg kvar till 08 och sen iväg till badhuset för några längder simning. Hem, Ut med hundar. In i bilen. Bilen krånglar, de är något konstigt fel med den.. så man ska varva lite extra så han går igång ordentligt så han inte får för sig att stanna mitt på vägen när han får lust.. och ja.. det är en Han. Svänger ut från parkeringen och gasar på lite extra, funderar på vad det är för nöt som står mitt i vägen tills han vinkar in mig.. HEJ polisen! Hann tänka väldigt många svordommar och ångra mig, hann upp i 50 på en 30 sträcka när han vinkade in mig. Och i ärlighetens namn så kör jag Alltid 30där.. möjligen 35, men fasen inte mer.

Skit nervös, och håller nästan på att börja böla, går jag ur bilen med körkortet i handen. Polisen kommer fram låter mig blåsa kollar körkortet och sen fick jag åka?! What?? Han stog ju med laser för bövelen.. hur kan han missat min hastighet. Frågade självklart inte utan tackade och skyndade fort därifrån (lagligt därifrån) Kommer in i Älskade (Hatade) Uppsala som självklart inte äger en enda ledig parkering, velar runt hit och dit till sist får jag köra ner i ett P-hus, min värsta fiende! Men men parkerade och kom självklart försent till AMF, Skoj!

Resten av dagen har rullat på ganska bra. Köpte lite ScrapBooking grejer, så nu blir det pyssel denna natten ist. Hem ut med hundarna igen, middag med svärmor, skypa med "svägerskan" Anna, sen föreläsning om fysisk träning för hund.. De va min dag det..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback