Kurs slut.

Igår var sista dagen på RallyLydnads kursen. Vi fick gå igenom den banan som vi ska gå på Forsmarksdagen, och den var inte helt enkel. Trodde faktiskt att Leona kunde alla trix som behövdes men att backa med mig i fotpossition och rakt, det har vi aldrig gjort. Så det blir att träna på det.
Vi hade också en skoj tävling på slutet med blandade rallyskyltar och agility hinder. Verkligen en jätte rolig tävling och Leona skötte sig galant. Vi kom på 2a plats, och fick en hundgodispåse och ett ben.

Den 2a juni har vi träff igen för att gå igenom banan som vi ska köra på Forsmarksdagen. Ser fram emot det. Laddad till tusen! Den 2a juni börjar fortsättningskursen för RallyLydnad också.. så frågan är om man ska hoppa på den? Får se om man har tid osv i sommar nu.

När kursen var slut igår så stannade jag och Leona kvar för att finslipa lite på Lydnaden. Vi nötte på Fotpossitioner. Hanna påpekade att jag antingen vrider huvudet eller axlarna så att Leona ska sitta i en rak och snygg fotpossition på träning. Dock inte på tävling, och då sätter hon sig alltid lite snett. Detta har jag gjort helt omedvetet och har inte alls tänkt på det förän hon talade om det för mig, så igår fick både jag och Leona träna på fotpossitionen. Först förstod hon ingenting, satt snett, satt framför mm. Men efter lite nötande och uteblivet godis så blev hon lite mer desperat och provade att sätta sig fot och vips så var godisen framme ;)
Vi tränade också vidare på ställande undergång, När Jag ska gå tillbaka till Leona så flyttar hon sig något steg, och det är Inte bra för poängen!! Men efter lite fix och trix så hittade jag den belöningen Leona behövde för att stå helt stilla tills jag återgick till henne i fotpossition. En godis i ena handen, gick sakta utan att titta på henne, in vid hennes sida. Gav henne godisen, sen glatt beröm sprang till en boll som låg väldigt lämpligt till. Körde på detta några gånger och det funkade kalas bra!!! För hon måste ju stå still tills jag står vid hennes sida, gett henne godisen, och först när jag börjar tjoa och stimma då är det bollens tur! Får se om det fungerar i längden.


Kommentarer
Hanna säger:

Haha bra att ni fick någon utmaningn på den där kursen ;) Spännande med uppvisningen!! :) Bra för dina nerver ocksåå.. Å duktigt att du tänker på dina axlar, me like!

2011-05-19 | 14:58:27
Bloggadress: http://hijateja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback