långa dagar.

Den här dagen har varit fruktansvärt lång. Helt sjukt vad den gått långsamt. Drar mig inför morgon dagen då det är dags för jobb igen. Vet att jag kommer vara helt slut. Har tagit en tupplur idag mellan 14-15 sov jag. Skönt. Tvättat, hållt mat tiderna, bråkat med godis suget, diskat 2ggr, chattat om onödigt fakta med Gabbi över FB, suttit här. Va fasen ska man göra? Kallt som bara den ute, så det är inte direkt något altrnativ.

Hatar att livet måste kretsa runt jobb, alla dagar planeras efter hur man jobbar, måste jobba så mycket som möjligt annars har man inte råd. Blir irriterad på folk som jobbar måndag-fredag med feting lönen och inte behöver bekymra sig över hur de ska betala hyran. De som talar om för oss timjobbare att vi inte kämpat tillräckligt hårt. Tvi på er, ni har ingen aning om hur det är att kämpa och det gör mig *********.

Drömmer om en resa, bort. Långt bort. Det måste bli av snart. Måste komma ifrån allt jobb, och alla måsten. All press och allt city liv. Jag vill bara vara. Ta dagen som den kommer. Äta onyttigt, ohälsosamt, bada, sola, shoppa, ta en kall.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback